Kuidas edukalt üritust turundada?

Ürituse korraldamisega kaasneb alati palju toimetamist ja seda tegelikult juba siis, kui planeerimisega alustad. Lisaks peab olema valmis viimase hetke muudatusteks, kuid seda vist teab iga ürituskorraldaja.  

Meie kireks on kommunikatsioon, aga kuna ka ürituste korraldamine paneb südame põksuma, olles täis väljakutseid, mis igapäevarutiinist eemale viivad, siis aeg-ajalt teeme mõlemat – korraldame ja ka turundame üritusi. Või siis ainult ühte korraga. 

Kui tähistamise endaga seonduvad plaanid paigas, toimumiskoht kindel, saab alustada selle viimisega laiema publiku ette. Need kaks, korraldamine ja turundamine, võivad osavate partneritega ka täitsa käsikäes käia, nii on muutuvas maailmas lihtne kohe ka ümber planeerida.  

Ürituste turundamine võiks ning peaks hõlmama endas sellele tähelepanu juhtimist enne üritust, selle ajal ja kindlasti ka peale seda. Nii palju, kui on erinevaid üritusi, on ka nippe, mida saad oma kasuks tööle panna ning mitmed trikid kehtivad nii suurte avalike ürituste puhul kui ka seminare, töötube või juubelipidustusi korraldades.  

Tunne oma külalisi 

Tähtis on teada sihtrühma, kellele on koosviibimine suunatud ning kes on seda külastama oodatud, ja siis juba edasi liikuda parimate kanalite valimisega. Vähem tähtsam ei ole ka turunduseelarve ning sihid, mis paika pannakse: kas on soov saada kokku teatud arv registreerujaid, veebiülekande jälgijaid või on ettevõtmisel mõni muu eesmärk, mida on hea ka hiljem analüüsida.  

Sihtrühma koostamisel võib hoida info täitsa lihtsa:  kui vanad, mehed-naised, kus nad elavad ning loomulikult võtmeküsimus – kust nad võiksid saada infot ürituse kohta?  

Kasuta kodulehte 

Digitaalajastu on turundajate põhiliseks tööriistaks veeb, sest see võimaldab pidevalt kõigiga ühendust hoida ja suunata neid nende jaoks olulise infoni.   

Alusta oma kodulehest, sest kui külastaja on sinna juba jõudnud, siis on võimalik talle pakkuda just sellist lisainfot, mis tutvustab nii üritust, edastab soovitud sõnumid, kui ka kinnistab brändi.  

Üritusele on võimalik luua oma maandumisleht, kuhu saab lisada vajadusel registreerumisvormi. Nii saad tegelikult kontakte kasutada ka hiljem oma uudiskirja tarbeks või leida seesama inimene hiljem sotsiaalmeediast reklaamidega üles.  

Tulles nüüd aga veebilehe juurde tagasi, siis koduleht annab laiemad võimalused taustainfo lisamiseks ja juurde saab lisada ka otselingid sotsiaalmeediasse, sest head infot sooviks alati kohe sõpradega jagada.  

Võta appi sotsiaalmeedia 

Tänaseid trende vaadates võime öelda, et kõige võimsam vahend info levitamisel on sotsiaalmeedia.  

Kui sihtrühm on kindel, siis soovitame kaardistada paigad, kust need inimesed võiksid infot ürituse kohta leida.  

Sotsiaalmeediat kasutab Eestis aktiivselt 986 000 inimest ehk ligi 75% kogu populatsioonist, seega on ka numbreid vaadates kõige mõtekam alustada just sealt. Kui ettevõtmisel on juba oma alamleht olemas, siis järgmine samm võiks olla luua üritusele ka oma Facebook Event leht. Seda luues soovitame pöörata tähelepanu nii visuaalile kui ka tekstile, mis peaksid harmoneeruma.  

Kui ürituse sihtrühma kuuluvad ka noored vanuses 15-30, siis Facebooki kõrval ära unusta ka Instagrami, kus lisaks tavapärastele seinapostitustele võiks luua ka erinevaid Story lahendusi nii ürituse korraldamise kaadritagusest elust kui ka niinimetatud teasereid.  

Postituste lisamisel tuleks gaas põhja vajutada umbes nädal-kaks enne üritust. Et kõik sündmuse kajastusega seotu oleks korraga kättesaadav, mõelge välja ka teemaviide, mida kindlasti kõikidele postitustele juurde lisada.   

Kuna sotsiaalmeediat on täna enda kasuks võimalik tööle panna ka vähem klassikalistel viisidel, mida teised ürituskorraldajad ei pruugi kasutada, siis soovitame mõelda ka nende peale. Näiteks Instagram countdown või miks mitte luua hoopis temaatiline Story filter ja julgustada inimesi seda kasutama – nii on võimalik sihtrühmale veelgi paremini meelde jääda. 

Ära unusta visuaali  

Hea teksti kõrval on turundamisel tähtis ka visuaal, seega kindlasti tasub mõelda fotograafi kutsumisele ja keerulistel aegadega ka videoülekande peale.  

Soovitame investeerida korralikku video-ja fotograafi, sest tehnilised viperused, ka need kõige lihtsamad, võivad meeleolu ära rikkuda. Veel annavad head pildid võimaluse jagada neid meediaga, kus samuti on võimalik kas siis ürituse ajal või selle järgselt turundada just neid sõnumeid, mida soovid. 

Aga klassikaline meedia?  

Kui tegemist on avaliku koosviibimisega või kindla sihtrühmaga, siis kaasa kindlasti ka meedia ja kutsu personaalselt oma üritusele ajakirjanikud. Küll aga räägi neile juba oma esimeses kirjas, miks just neid ootad ja tutvusta ürituse sisu.  

Veel saab laiemat avalikkust teavitada pressiteatega, aga seegi peaks olema läbi mõeldud ning sisaldama vaid vajalikku infot.  

Ürituse kordaminek on otseselt seotud külaliste rahuloluga, seega sündmust kokkuvõtvas postituses sotsiaalmeedias, e-kirjas või videotervituses kodulehel edasta tänusõnad ja küsi tagasisidet, sest vaid nii on võimalik õppida ning järgmisel aastal veelgi edukamalt tegutseda. 

Võta aega analüüsida läbi nii õnnestumised kui ka läbikukkumised ja kui jääd planeerimisel hätta või tunned, et kõik eelnev kipub üle pea kasvama, siis kasuta võimalust korraldusse kaasata KOMM Agentuur, kellel alati kaasas lai kogemustepagas koos nippidega.   

Koostöö suunamudijatega – kuidas tasustada ja milliseid kokkuleppeid sõlmida?

Mõjuisikute kaasamine turundustegevustesse on levinud viis enda bränd suurema publikuni viia ning leides õiged persoonid, läheb tehtud investeering asja ette. Kuna nende jälgijad on väga lojaalsed ning usaldavad saadud soovitusi, on sel viisil uute klientide leidmine suhteliselt lihtne.  

On olemas erinevaid võimalusi, kuidas sotsiaalmeedia suunamudijatega koostööd teha. Kui toimetada selles vallas läbimõeldult, ei tule alati metsikuid summasid välja käia ning ka väikese, ent läbimõeldud kingituse saatmine tasub end enda. Alljärgnevalt toome välja levinumad variandid, mil viisil oma tooteid või brändi mõjuisikute abil maailmale tutvustada.

Kingitused. Nagu kingitustega ikka, siis päriselt midagi vastu oodata ei saa. Võib juhtuda, et kui saajale toode meeldib, kajastab ta seda ilma midagi vastu ootamata ning parimal juhul hakkab seda ka edaspidi kasutama. Kingituste saatmine on hea viis katsetamaks, kuidas mõjuisik toote vastu võtab ning kui sujuvalt suhtlus kulgeb.

Barter ehk vahetuskaup. On aste edasi ehk toodetega tasustatud koostöö. Selle variandi puhul tehakse juba kindlad kokkulepped postituste ilmumise osas. Bartertehingut tasub kaaluda siis, kui suunamudijale toode või teenus päriselt meeldib, et postitused oleksid siirad, loomulikud ning osa tema elustiilist ka väljaspool sotsiaalmeediat.

Makstud. On koostöö, mille eest ilmub mõjuisiku pangakontole tehtud postituste eest ka raha või tasustamine on arve alusel. Tavaliselt on väga tuntud ja suure jälgijaskonnaga mõjuisikud just need, kes tehtud töö eest krabisevat ootavad. Nii makstud kui vahetuskauba eest tehtud koostöö puhul võid julgelt ka enda soove välja pakkuda, milliseid lahendusi ootad. Kui rääkida rahanumbritest, siis need varieeruvad seinast-seina, alates paarist sajast kuus kuni mitme tuhande euroni. Enamasti sõltub see number jälgijate arvust ja postituste levikust, aga mis seal salata – ka sellest, kui palju suunamudija ise arvab ennast väärt olevat. Nii võib juhtuda, et ka väiksema arvu jälgijatega influencer küsib postituste eest sama suurt raha kui mõni mõjuisik, kellel jälgijaid kümneid kordi rohkem. Kui palju on õige maksta, sõltub suuresti enda sisetundest, kuid turu keskmisi hindu tasub kindlasti ka mõne asjaga kursis oleva inimese või agentuuriga arutada.

Sponsorlus. Kui eelnevad koostööd võivad olla nii lühi- kui ka pikaajalised, siis sponsor ollakse tavaliselt pikema perioodi jooksul. Tavaliselt toetatakse kindlat inimest või tiimi rahaliselt või toodetega, et enda brändi laiemale avalikkusele tutvustada. Sellel juhul väga toetatavate tegemistesse ei sekkuta.

Alati on variant ka koostööviise omavahem kombineerida. Kui oled pikalt mõelnud koostööle mõne mõjuisikuga, siis kõige parem on endale sümpaatse sisuloojaga otse suhelda või võtta appi agentuur, kes kaardistab võimalused sinu eest.

Läbirääkimisi pidades tasub aga mõlemal poolel selgelt väljendada enda soove ja ootusi, et koostöö kulgeks sujuvalt ning kõik oleksid tulemusega rahul. Käsi lüües kinnitage kirjapildis arusaadavalt järgmised kokkulepped:

  • Mis kanalis ja formaadis toote või teenuse kajastust oodatakse (näiteks FB ja IG seinapostitusena, Storydes, IG Reels kajastusena, Tiktokis vms)?
  • Mitu kajastust tehakse?
  • Mis ajavahemikul kajastused välja tulevad?
  • Kuidas ettevõte ära märkida?
  • Milliseid tulemusi oodatakse?
  • Kuidas ja millal toimub tasustamine?
  • Kas sisulooja on valmis oma materjali ka jagama?

Koostöö vältel ja lõppedes pea mõjuisikuga nõu, hoia kontakti ning uuri tema kontolt pärit statistikat, näiteks Storyde vaatamisi, kas keegi võttis temaga isiklikult ühendust, et tootest rohkem teada saada või kui kõrge oli postituste nähtavus (reach) ja kaasatus (engagement). Nii saad järgmiseks korraks sisendit, missugune koostöö on kõige tulusam ja õpid tundma ka sisulooja sihtgruppi.

Mida aeg edasi, seda rohkem erinevaid suunamudijaid ja koostööviise tekib. Tasub hoolikalt kaaluda, milline lahendus sobiks just sulle kõige paremini ning leida see õige, kes ettevõtte, brändi või toote, teenuse suurema jälgijaskonnani viiks. Ja tea, et oleme mõjuisikutega teinud koostööd ajast, mil suurem osa neist pidasid vaid blogisid ja aitame rõõmuga pildi jälle selgeks lüüa ning tuleme teadmiste ja kogemustega appi.

Võta ühendust info@kommagentuur.ee ja leiame koos parima lahenduse!

Mis on persoona ja miks seda vaja on?

Kasutajakeskse teenuse või toote disainimisel mängivad väga olulist rolli persoonad. Turundus- ja kommunikatsioonistrateegiaid planeerides on tähtis teada, kes on need inimesed, keda soovid kaasata. Nii tagad, et tehtud töö kannab vilja ning tõenäoliselt kulutad vähem aega ja ka raha tegevustele, mis päriselt tulu ei too.

Et turundustegevusi edukalt planeerida ja ellu viia, on tarvis tunda oma klienti. Persoona ongi kokku pandud tegelaskuju, kes esindab ettevõtte tüüpilist kundet. See pole sihtgrupp, vaid konkreetne inimene, kelle huve pea iga tegevusega arvesse võtad.

Tavaliselt luuakse umbes kolm karakterit, kes on Sinu tarbijaskonna esindajad. Persoona kirjeldus võib koosneda kõigest, mida vähegi oma projekti õnnestumiseks vajalikuks pead. Kõige tavapärasemalt defineeritakse ta nime, vanuse, elu- ja töökoha järgi, kirjeldatakse tema ootuseid, lootuseid, muresid, rõõme, kohustusi, mis teda motiveerib, mis endast välja ajab, millega ta vabal ajal tegeleb jne. Kõige selle kõrvale on vajalik luua temast ka realistlik pilt. Siinkohal on oluline märkida, et selliste tegelaskujude loomisel, pole oluline mitte andmemaht vaid detailid ja täpsus. Näiteks: kontoritöötaja Mari, 39-aastane, vabaabielus, kolm eelkooliealist last, elab Tallinna äärelinnas pangalaenuga ostetud uusarenduses jne.

Miks eelistada persoona loomist klassikalisele kasutajagrupi kirjeldusele?

Karakteri visualiseerimine loob kõigile tiimi liikmetele ühtse arusaama lõpptarbijast ning aitab meeskonnal pidevalt silme ees hoida, kes on see inimene, kes toodet või teenust ostma hakkab. Muide, on tehtud ka kindlaks, et reaalne inimene jääb palju paremini meelde, kui tavapärane kasutajagrupi kirjeldus, isegi, kui detaile on viimases vähem. Nii on ka muidu igavavõitu tööülesandeid lõbusam lahendada, sest kolme lapse ema Mari pole lihtsalt Kasutaja X, vaid inimene, kelle kohta saab esitada küsimusi nagu „Kas Maril on aega nädalavahetuse kampaaniast osa võtta?“ või „Mida Mari teeb, kui väljas paistab päike?“ jne. Selliselt mõeldes on oodata ka paremaid tulemusi, sest kõik tegevused on mõtestatud tarbija soove ja vajadusi arvesse võttes.

Persoonasid saavad siiski luua ainult need, kes ostu sooritanud klientidega päriselt ka kokku puutuvad ning neid tunnevad. Protsessile võid läheneda mitut moodi – võid kaasata näiteks kolleege, kes klientidega pidevalt kokku puutuvad, viia tarbijate seas läbi intervjuud või küsitlused või kasutada juba olemasolevaid turu-uuringuid.

Karakterite loomine võib olla ka äge meeskonnaüritus, kus on töö ja lõbu ühendatud. Seega võta kolleegid kokku, otsi tahvel või ka sein ja värvilised märkmepaberid ning hakake karaktereid looma! Ja kui tunned, et sooviksid kellegagi veel nõu pidada või meid kampa võtta – siis tead, kuidas meiega ühendust saad.

Kuidas luua head uudiskirja?

Uudiskiri on tänuväärne tööriist, millega uusi kliente ja partnereid endale lähemale tuua ning hoida olemasolevaid kursis oma tegemistega. Hästi koostatud uudiskirja loetakse hea meelega ning parimal juhul isegi oodatakse selle saabumist postkasti.

Eduka uudiskirja koostamiseks ei ole ühte kindlat valemit, mis alati töötaks. Küll aga on õnneks mõned läbikatsetatud põhitõed, mida järgides astud mitu suurt sammu õnnestumise suunas.

  • Huviäratav pealkiri. Mõtle läbi, kuidas lühidalt sõnum kokku võtta, et see eristuks teistest ning tekitaks huvi lugema hakata.
  • Üks suur teema. Vali iga kirja jaoks läbiv teema, millega erinevaid mõtteid tervikuks kokku siduda. Sel viisil jääb sõnum lugejale paremini meelde ning tekivad seosed lugeja igapäevaeluga.
  • 3-4 väiksemat teemat. Ühe suure teema all saad avada mitmeid mõtteid – tutvustada oma meeskonda, anda ülevaade uutest toodetest ja jagada asjakohaseid soovitusi. Ideid kombineerides leia tasakaal, sest lugeja ei suuda korraga kõike hoomata. Kui infot tundub liiga palju, hoia mõni idee järgmiseks korraks.
  • Kõige olulisem info paiguta algusesse. Huvi säilitamine on keeruline ning veendumaks, et lugeja selle kõige tähtsama kätte saab, paiguta see kõige ette.
  • Hoia call-to-actionite ehk kutsete arv tegevustele optimaalne. Oled teinud head tööd, kui lugeja soovib teemast rohkem teada saada. Samas võiks tegevusi olla umbes kolm, sest kui liiga palju uudiskirjas toimub, on see lugeja jaoks väsitav.
  • Kujunda kiri terviklikult ning jälgi selle stiili. Ühtlane kujundus ja CVI tabamine aitavad infot kergemini omastada ning kinnistavad ettevõtte olemust lugeja teadvuses.
  • Mitmekülgne info edasi andmine. Leia erinevaid viise, kuidas tähelepanu hoida. Väldi pikki, lohisevaid tekste ja asenda need näiteks videote, fotode, hüpikakende või kujundatud visuaalidega.
  • Vali õige ajastus. Uudiskiri tasub välja saata just siis, kui klient seda lugeda soovib. Pole mõtet saata kirja näiteks südaööl, kui selle saaja sooviks seda lugeda keskpäeval.
  • Jälgi statistikat ning tee vajadusel muudatusi. Uudiskirja platvormid annavad erinevat sisendit, kuidas oma uudiskirja veel paremaks teha.

Võimalusi on mitmeid ja leia just need, mis Sinu uudiskirja lugejat enim kõnetavad. Mõtle läbi, mis on kliendi jaoks oluline. Hoia mõtted tasakaalus, omavahel seotud, ära kuhja lugejat infoga üle ning mis peamine – loo väärtust.

Hea ning toimiv uudiskiri on asendamatu abimees partneritega suhtlemisel, mille loomisesse tasub kindlasti investeerida. Vältimaks levinud prohmakaid ja leidmaks platvorme uudiskirjade loomiseks ja saatmiseks, vaata ka artiklit Uudiskiri – populaarne turundustööriist, mida tuleb targalt kasutada. Väärt nõu ning loovaid lahendusi leiad KOMM Agentuurist ja meie abiga ei ole kommunikatsioon enam kindlasti võõrsõna.

Pane Instagram oma ettevõtte kasuks tööle

Eesti Panga andmetel oli 2020. aastal Eestis e-kaubanduse käive 1,43 miljardit. Arvestades viimast aastat, järjest lisanduvate veebipoodide arvu ning eestlaste internetipoodides ostlemise kartuse vähenemist, on see number suure tõenäosusega edaspidi veelgi kõrgem.

Tänaseks on enamik ettevõtteid ühel või teisel viisil endale koha leidnud ka sotsiaalmeedias. Seega ei tasu imestada, et järjest suurenemas on nende brändide arv, kes on oma veebipoe sisse seadnud ka Instagrami. Selline otsus on küpsenud ilmselt tänu rakenduse märkimisväärsele populaarsusele – seda külastab igas kuus üle miljardi inimese ning 81 protsenti neist kasutab seda toodete ja teenuste leidmiseks.

Kuidas käib müük Instagramis?

Selleks on erinevad lahendused. Kõige hiljutisem uuendus lisas kasutajatele nupu, mis viib nad toodete avastamislehele. Selles sektsioonis kuvatakse isikupärastatud tooteid, mis antud kasutajale meeldida võiksid.

Et elu veelgi lihtsamaks teha, lõi Instagram võimaluse, kus ettevõtted ja brändid saavad soovijatele ostlemisvõimalust pakkuda nii, et nad rakendusest lahkuma ei peagi. Näiteks on võimalik üles laetud piltidel märgistada tooted koos hindadega ning pakkuda võimalust kohe pildile klikkides raha kulutama asuda.

Järjest populaarsemaks on muutunud Storydes „Swipe up“ ehk nii öelda üleslibistatava lingi kasutamine. Nii suunatakse inimene otse maandumislehele või ettevõtte enda kodulehele, kus ta saab Storys nähtud toodet osta. Tõsi, sellist lahendust pakub Instagram ainult kontoomanikele, kelle jälgijaskond on 10 000 või enam.

Kindlasti tasub enda kasuks tööle seadistada ka highlights funktsiooni, mis võimaldab kombineerida erinevaid Storysid, mis on profiili ülaosas pidevalt ligipääsetavad. Highlights on otsekui virtuaalse poe aken, mille läbi saavad inimesed uudistada: seega tasub sinna kindlasti valida pilte, mis ettevõtet või kaubamärki esindavad ja vaatajais huvi võiksid tekitada.

Kuidas suurendada müügi tõenäosust?

Veendu, et profiil tunduks vaatajale ühtne: sealt võiks välja paista nii brändi visuaalne identiteet kui ka postituste terviklikkus. Nii jääb mulje huvilistele enesekindlam ja professionaalsem. Kui soovid lisamõtteid, siis CVI olulisuse kohta oleme kirjutanud ka varem SIIN.

Pildikeele kõrval on oluline ka kirjastiil. Mõtle, milline on Sinu ettevõtte suhtlus ja hoia see läbi postituste sarnane, sest see aitab eelmainitud terviklikkusele kaasa.

Kindlasti tasub rääkida ettevõtte filosoofiast ja põhiväärtustest ning sellest, mis sütitab.

Täna ei saa mööda vaadata ka mõjuisikutega koostöö tegemisest, kuid selleks, et see loodetud kasu tooks, tasub neid hoolikalt valida. Kõik suure jälgijaskonnaga inimesed ei pruugi Sinu ettevõtte eesmärkide ja väärtustega kooskõlas olla. Seega enne suunamudijate kaasamist tuleb teha kõvasti eeltööd ja ettevõtte identiteet paika saada. Niinimetatud suunanüristamisest oleme samuti kirjutanud ja soovitame kindlasti lugeda, et ise apsakaid vältida.

Veel on tabava teksti ja pildiga reklaam turundaja asendamatu tööriist, mis aitab inimestel ettevõte või bränd üles leida ja seda tugevdada. Suuna inimesed ennast jälgima või ostlema. Pikemaajalise tähelepanu saamiseks tasub lasta reklaamidel joosta kauem, ent hoida pilk peal nende hooajalisusel ja ka statistikal.

Instagram on aasta-aastalt muutumas atraktiivseks platvormiks just ettevõtetele. Samas pole seal enam midagi imestada: see on ideaalne koht, kus rääkida kaasahaaravalt oma brändi lugu ning võita klientide usaldust. Hiljutised muudatused platvormi funktsioonides näitavad, et Instagram tunneb huvi ka müügivõimaluste arendamisele ning pelgalt pildi lisamise keskkonnast liigutakse pigem eemale. Mitmed soovivad selles keskkonnas läbi lüüa, kuid hea strateegia on kindlasti võimas trump.

Kui leiad, et saaksid kasu sotsiaalmeediaga seonduvatest soovitustest ja nõuannetest, siis hakka meid jälgima, sest jagame neid sageli: