Jõulud turunduses ja reklaamimaailmas – kas vaikne aeg või gaas põhja?

Jõulud! Kallid lähedased hubaselt praksuva kamina ees. Sooja glögi, piparkoogi ja mandariini hõng on täitnud toa. Rahu, ühtekuuluvustunne, armastus – erilised emotsioonid, millele saaks keskenduda üht jõuluteemalist turunduskampaaniat koostades. Just nimelt emotsioonid, kuna järjest raskem on müüa lihtsalt “asju”.

Iga kampaania koostamine on väljakutse ning ka siis, kui oled seda teinud kümme aastat. Esmalt tuleks võtta eesmärgid – kas selleks on brändi tuntuse tõstmine, müügi kasvatamine või mõni muu, mis just sel perioodil on tähtis kas kliendile või siis lõpp-tarbijale. Küll aga tuleb midagi müües avada nii olemasolevatele kui ka uuetele klientidele tausta. Mõelda tasub veel selle peale, miks on pakutav tarvilik ja kui räägime jõuludest, siis nüüd on see aeg, kui sõna kingitus kasutus ei kaaluks üles muid väärtusi.  

Pühade ajal on inimeste tunded mingis mõttes kõrgendatud. Turundusliku pilguga olukorda analüüsides, oleks vaja teada, kuidas kanduvad emotsioonid üle ostukäitumisse. Olgem ausad, ei ole uudis, et jõulud on ka ettevõtluses määrava tähtsusega osa aastast, sest üllatuste tegemine tõstab tavapärast käivet. Pühade olulisust majanduslikus mõttes ilmestab ka fakt, et eksisteerib tööstusharusid, mis ainuüksi nendest pühadest sõltuvad.

Jõulud peaksid olema tähtis osa aastast, just nagu selleks on jaanipäev, lihavõtteid või sünnipäevad ja detsembrikuu saabumine ei tohiks olla üllatus. Kindla peale minek on planeerimine, keskkonnaga arvestamine ning muidugi paindlikkus, kui olukord maailmas pöördub. Kui aga turundustegevuste planeerimine ei ole kõige tugevam osa tiimist, siis on alati võimalus ka kuu või lausa nädala kaupa ette mõelda – nii küll kulub aega rohkem, aga see-eest on ideed ajakohasemad ning nii mõnegi ettevõtte puhul ka olemasolevate võimaluste kesksed. Välireklaam on hea sättida ette vähemalt kuu või kui soovid magusat asukohta, siis mitu, ajakirjade puhul tuleb trükiaegadega arvestada ja nii edasi, ent sotsiaalmeedias jõuab ka päev enne jõule midagi ära teha. Muidugi kui kvaliteetsed pildid ja videod on kohe varnast võtta. Päev enne jõule keegi Sinu poodi enam ei jõua, aga kui soov on püsida meeles ka pühadeperioodil, siis see sai just tehtud.

Detsembrikuus on sotsiaalmeedias postitusi tunduvalt rohkem, sest kõik soovivad saada osa. Teistest erinemine nõuab hea strateegia loomist, personaalset lähenemist ja muidugi ette mõtlevat lähenemist just konkreetsele ettevõttele, brändile, tootele, teenusele. Kindlasti soovitame alustada varakult, originaalne idee ei pruugi isegi ühe kuuga tulla ja suured projektid nõuavad alati taibukat planeerimist, seda eriti kui eelarve on samuti ette antud.

Kuna eesmärgid, sihtgrupid ja muud detailid võivad olla kardinaalselt erinevad, siis kahjuks ei ole meil välja pakkuda universaalset ning kõigile toimivat mudelit. Küll aga on mõned ideed, mis võiksid pakkuda mõtteainet enamikele ka viimase minutil:

  • Tunne oma kliente, kes nad on, kus elavad, töötavad ning millised on nende ostuharjumused.
  • Tunne oma brändi ja jää sellele truuks.
  • Jäta aega valmistumiseks, sest kiirustamine võtab ära võimaluse värske pilguga kõik etapid üle vaadata.
  • Viimasel minutil võib teha imesid, aga ära tee sellest harjumust.
  • Tekita võimalusel ootusärevust ja tea, et positiivne assotsiatsioon paneb ka Sinu reklaamitava automaatsemalt vingemana mõjuma.
  • Julge eristuda ning panna rõhku väärtustele, mitte üleskutsetele tarbima.
  • Võta ka ise aega oma töö vilju nautida ja analüüsida, et järgmine kampaania tuleks alati eelmisest vingem.

Tasub nentida, et sel aastal on pühad meie kõigi jaoks teistsugused. Kodukontor, sotsiaalse distantsi hoidmine on andnud võimaluse veeta palju aega perega ja ehk mõjutavad uued kogemused ka väärtushinnanguid. Meie aga usume, et alati on paremaid ja ka halvemaid aegu, ent hea partneriga leiab väljapääsu pea kõikidest situatsioonidest. Turunduses, kommunikatsioonis ning ka sotsiaalmeedias on kõige tähtsam järjepidevus, seega kui nüüd tunned, et aasta 2021 võiks alata koostöölainetel, siis nüüd on küll viimane aeg endast märku anda.

Miks on oluline tundma õppida Z-generatsiooni?

Z-generatsiooniks peetakse aastatel 1995-2012 sündinud noori . See põlvkond on varsti suurem kui neile eelnenud milleeniumilapsed (1981-1994 aastatel sündinud) ning vanem osa zoomeritest hakkab kohe sisenema ka tööturule. See tähendab, et ettevõtete generatsiooniline koosseis mitmekesistub, küll aga võivad hakata põrkuma erinevad maailmavaated, prioriteedid ja arusaamad. Teineteise paremaks mõistmiseks oleks hea enda jaoks selgeks teha või vähemalt kaardistada generatsioonide vahelised erinevused. Generatsioonide vahetusaastatel on raske määratleda oma kuuluvust, kuid aja jooksul saavad selgeks väärtused, millisesse persoon ise end soovib sättida või leiab kuldse kesktee ammutades parima mõlemast.

Milleeniumilapsed ja Z-generatsioon sarnanevad üksteisega, kuid ainult viimaseid peetakse sünnipärasteks digispetsialistideks. Nutiseadmed on nende jaoks elulise tähtsusega ning virtuaalmaailm on neid ümbritsenud sünnist saati. Seetõttu on see generatsioon harjunud informatsiooni leidma paari sekundiga ning kiire tempo on vorminud nende arusaama maailmast. Selle mõju võib olla positiivne, tuues kaasa endaga avarama maailmavaate, teiste probleemide mõistmise ja laiema kultuuriruumi. Samas on pidevalt maailmaga kursis olemine inimesele ebaloomulik ning võib omakorda põhjustada stressi, millega on areneval ajul keerulisem toime tulla. Rääkimata veel sotsiaalmeedia mõjust vaimsele tervisele, mis on omakorda Pandora laegas.

Z-generatsiooni iseloomustab:

  • pädevus tehnoloogiavaldkonnas
  • soov saavutada töö- ja vabaaja vaheline tasakaal (9-5 tööpäev ei ole piisavalt paindlik)
  • soov saada tagasisidet ja seeläbi tahe areneda
  • soov teha midagi tähendusrikast
  • vähene hirm ebaõnnestumiste suhtes (võrreldes X-generatsooniga, kes vajab turvalisust ja stabiilsust)

Z-generatsiooni on halvustavalt nimetatud ka lumehelbekeste põlvkonnaks, mis viitab tihti vähesele vaimsele sitkusele. Uuringutest on tulnud välja, et Z-generatsiooni ärevuse, masenduse ja enesetappude juhtumid on murettekitavalt tõusnud. Võime vaid spekuleerida, et seda mõjutavad mitmed faktorid: ebakindlus tuleviku suhtes (sh on tegemist põlvkonnaga, kes muretseb enim kliima soojenemise pärast), sotsiaalmeedia mõju arenevale ajule, rahalised raskused, teadlikkuse tõus maailmas levivate probleemide suhtes (seksuaalne väärkohtlemine, immigratsioonipoliitika, koolitulistamised) jne. Õnneks on ka Z-generatsioon kõige altim vaimsete probleemide korral abi otsima, kuna sellest rääkimine ei ole nende silmis tabu nagu seda on paljude vanemate generatsioonide puhul.

Kuna kõnealusel generatsioonil on tööelust oma arusaam, siis võivad nad tööandjale palju peavalu põhjustada. Siit mõned näpunäited, kuidas meelitada enda juurde tööle ambitsioonikaid Z-generatsiooni noori:

  • loo vaimse tervise päevad, puhanud töötajad on efektiivsemad ja ei põle kergelt läbi
  • ole ülemusena inimlik, see aitab luua usaldust
  •  anna tagasisidet, kui on võimalik, see aitab arengule kaasa
  • võimalda neile isiklikku ruumi, kuid samas loo vahel võimalus ka koostööks, kuna inimestega suhtlemine on küsitluste põhjal siiski sellele generatsioonile oluline
  • proovi olla avatud uudsetele lahendustele, mida töötaja Sulle pakub

Parem läbisaamine töökeskkonnas tekib üksteisega arvestamisel. Kuigi kellegi generatsiooniline kuuluvus ei defineeri nende iseloomu, tasub siiski olla teadlik peamistest tendentsidest, mis eri vanuses inimesi eristama kipuvad. Mitmekesine ja teineteisega arvestav töökeskkond võimaldab laiemat kollektiivset silmaringi, mis võib osutuda tugevaks eeliseks nii indiviidi kui ka firma tasandil. Ettevõtted peaksid hakkama Z-generatsiooniga kohanema, kuna juba eelmisel aastal sai neist suurim generatsioon maailmas – neid on koguni 32% populatsioonist ning nendega käivad kaasas veidi teistsugusemad väärtushinnangud. Neid iseloomustab veel suur tahe ise õppida (YouTube’is ja TikTokis on lõpmatu informatsioon); tegutsemisvõime; realism maailma osas, kuid ambitsioonika mõtlemise säilimine; informatsiooni kiire töötlemine; rööprähklemine; huvi luua sisukaid muutusi ja väärtuste otsimine.

2018. aasta lõpus veetis keskmine Z-generatsiooni kuuluv inimene 4 tundi ja 15 minutit nutitelefonis, nutitelefone omavad neist 97%. Peamiselt kasutatavad rakendused on Snapchat, Instagram, Reddit ja kindlasti TikTok – 92% kasutab sotsiaalmeediat.

Kui soovid ligi pääseda sellele põlvkonnale, siis tasub eelnev informatsioon kõrva taha panna. Kui aga tunned, et vajaksid suuniseid enda tegevuskava täpsustamisel, siis võta meiega ühendust.

Kuidas nüüdsest märgistada koostöö mõjuisikutega?

Turundajate Liit koostöös Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Ametiga pani kokku sisuka juhendi, mille eesmärgiks on tuua selgust, kuidas märgistada sotsiaalmeedias reklaamsisu ning mida peaksid mõjuliidrid kindlasti tegema ja jälgima. Vastuse saavad küsimused: millist postitust tuleb lugeda reklaamiks, mis üldse on reklaam, kuidas on korrektne seda märgistada ja mida mõjuisikud oma kanalites reklaamida ei tohiks. Kuna Eesti mõjuisikute turg oli senini täiesti reguleerimata, siis on avaldatud juhendis selgeks tehtud peamine.

Sotsiaalmeedia kanalite all on silmas peetud populaarseimaid väljundeid: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Twitter ja blogid. Mõjuisikute all aga absoluutselt kõiki eelpoolmärgitud meediumite kasutajaid, olenemata jälgijaskonna suurusest või konto avalikkusest.

Reklaamiks peetakse postitust, teksti või sisu, milles suunatakse tarbija tähelepanu tootele, kaubamärgile, teenusele või üritusele, eesmärgiga suurendada selle populaarsust või müüki. Kui toode on kaadris juhuslikult ja neile ei juhita mingil viisil tähelepanu (näiteks brändi X jalanõud on inimesel jalas) ning selle eest ei ole saadud tasu või muid hüvesid (kinkekaart või toode), siis sellele reklaamiseadus ei laiene. Nende hulka kuuluvad ka restorani/etenduse/raamatu arvustused, mis on tehtud enda initsiatiivil.

Reklaam on tarvis märkida, et tagada tarbijate jaoks võimalikult läbipaistev info. Kõige mõistlikum on kasutada sellest postituse või video alguses teemaviidet #reklaam, inglise keelset sisu tootes #ad või #advertisement, vene keeles aga #реклама. Lisada tuleks alati ka tellija nimi, märkides see ära kohe teemaviite kõrvale, kas siis nime või aktiivse kasutajana. Võimalus on tarvitada ka eraldi liidest (“Paid partnership with”), mis on samaväärne eelmainitud teemaviidete või kasutajakonto märkimisega. Videoformaadis üles laetud reklaamides peab see olema esimese minuti jooksul heliliselt või visuaalselt mainitud või lisatud tekstina video kirjelduse esimesele reale.  

Kasutades videos või YouTube keskkonnas tootepaigutust, peab sellestki vaatajale teada andma ning lähtuma meediateenuste seaduses välja toodud tootepaigutuse reeglitest. Toodepaigutuseks peetakse seda, kui tasu või hüve eest on kaadrisse eesmärgipäraselt sätitud toode või teenus. Meeles peab aga pidama, et tootepaigutuse puhul ei tohi tooteid otseselt reklaamida või neile spetsiaalselt tähelepanu juhtida. Läbipaistvuse huvides tuleks videole lisada tekst: “See toode sisaldab tootepaigutust”.

Sponsorlus tähendab pikaajalist koostööd, kus ettevõte toetab rahaliselt/toodete või muu hüvega podcasti, audiovisuaalset saadet või videot, kuid ise aktiivselt sisu tootmisse ei sekku. Sponsorile on see võimalus edendada oma mainet või tutvustada nime, kaubamärki, tegevust või erinevaid tooteid. Sponsori osalus tuleb ära mainida nii saate/video alguses kui ka lõpus koos vastava märkusega: „Saadet toetab…“

Meeles peaks pidama, et mõnede valdkondade toodete ja teenuste reklaam on sotsiaalmeedias piiratud või lausa keelatud. Õigusvastane on järgnevate kategooriate reklaam:

  • Alkohol
  • Tubakatooted ja tubakatoodete tarvitamiseks mõeldud tooted
  • Tubakatootega sarnaselt kasutatava toote või selle osiste
  • Pankrotihaldur
  • Notar ja kohtutäitur
  • Narkootilised ja psühhotroopsed ained
  • Relvad ja laskemoonad
  • Lõhkematerjalid ja pürotehnilised tooted
  • Tervishoiuteenused (selle kohta vaata täpsemalt reklaamiseaduse § 22)
  • Imiku piimasegud
  • Pornograafilise sisuga ning vägivalda ja julmust propageeriva teosed
  • Sugulise kire rahuldamiseks pakutavad teenused

Hasartmängu ja ravimireklaamile peab lisama hoiatava teksti. Finantsteenuse reklaam peab sisaldama üleskutset: “Tutvu finantsteenuse tingimustega” ning “Vajaduse korral konsulteerida asjatundjaga”. Ravimireklaami nõuded tulenevad ravimiseadusest. Need hoiatused tuleb lisada postituse algusesse, teemaviite #reklaam järele.

Piiratud reklaam laieneb lisaks veel järgmistele kategooriatele:

  • Taimekaitsevahendid
  • Biotsiid
  • Finantsteenused ja advokaat
  • Vandetõlk ja patendivoliniku teenused

Reklaami märkimise korrektsuse eest vastutavad võrdselt kõik osapooled: reklaami tellija (ettevõte), mõjuisik ja olenevalt juhtumitest ka reklaami teostaja (agentuur). Alaealiste mõjuisikute eest vastutavad nende vanemad või eestkostjad.

Sotsiaalmeediasse loodava materjali korrastamise suunas on võetud tubli esimene samm, mis aitab kindlasti kaasa ausama sisu loomisele ning mõjutab suunamudijate tõsiseltvõetavust. Kuna tegu on Eestis üldsõnalise juhendiga, siis tõenäoliselt on lähiajal oodata täiendusi, mis aga ei tähenda seda, et küsimuste tekkides tuleks reklaamisisu vanal viisil märkimata jätta. Meie, oma pikaajalise kogemusega ning vahelülina klientide ja mõjuisikute vahel, soovitame alati märkida pigem natukene rohkem kui vähem – nii ei teki lisaküsimusi ning osapooled ei pea kartma pikaajalist mainekahju.

Juhendiga saad täpsemalt tutvuda klikkides siin ja ka meie postkast on alati avatud, kui soovid jagada rõõme või kurta muresid.

Miks on CVI oluline?

Tänapäevases kiires ja infot pungil igapäevas on keeruline, ent mitte võimatu, eristuda oma toote või teenusega. Veebi sirvides jääb esimesena silma hea visuaal, hästi koostatud hüüdlause või targalt paika pandud kombo mõlemast. Kui oled lihvinud paika oma teenuse või toote, siis järgmise sammuna soovitame mõelda visuaalse identiteedi peale. Mis asi on aga visuaalne identiteet ehk lühidalt CVI?

CVI on terviklik visuaalne süsteem, mis eristab Sinu brändi teistest ja see koosneb mitmest elemendist. Visuaalne identiteet aitab kindlustada äratuntavuse ja luua hiljem ka seoseid brändi ning tema väärtuste vahel. See on tööriist eristumaks teistest, mis omakorda aitab parendada ettevõtte mainet.

Visuaalse identiteedi puhul on üks suurimaid komistuskivisid ühtsuse puudumine. Lepitakse küll üldistes aspektides kokku, kuid iga inimene kasutab neid vastavalt oma arusaamale ja maitsemeelele. See jätab aga ebaprofessionaalse mulje ning tekitab segadust. Oma CVI koostamisel tuleb kindlasti rõhku panna paika pandud reeglitele, et elementide kasutamine oleks kõigile üheselt mõistetav.

Millistele visuaalse identiteedi elementidele tuleks tähelepanu pöörata?

  • Logo. Üks kõige olulisemaid komponente visuaalse identiteedi puhul, mille järgi klient igas olukorras konkreetse ettevõtte ära tunneb. Logo peab olema igal visuaalil alati samasugune ning kindlasti eristuma kõikide teiste organisatsioonide logodest. On tavaline, et ettevõtte on loonud endale kaks-kolm sarnast logo ning seda siis kasutatakse erinevates keskkondades – ühte sotsiaalmeedias, teist e-kirjades jne.

Oleme KOMM Agentuuri logoks valinud Tallinna linna silueti, mida kasutatakse nii sotsiaalmeedias kui ka füüsiliste objektide peal – näiteks kohvitass või ümbrik.

  • Värvilahendus. Tavaliselt kasutatakse visuaalse identiteedi loomisel ühte või kahte põhivärvi ning paari toetavad sekundaarvärvi. Nende eesmärgiks on luua kliendi peas seos konkreetse organisatsiooniga. Lisaks peaksid samad värvid olema esindatud igal visuaalil, olgu selleks logo, dokumendimallid, ümbriku disain vms. Meie Agentuur kasutab peamiselt heledaid toone ning musta-valge klassikalist kombinatsiooni, mis on äratuntav ja minimalistlik.

  • Tüpograafia. Sama oluline roll on ka ühtsel kirjastiili kasutamisel, ehk tuleks paika panna, milliseid fonte, sõnu või lauseid ettevõtte esindamiseks rakendatakse. Samuti tasub määratleda nende kasutusvaldkonnad, et iga inimene tarvitaks neid õiges kontekstis.

Selleks, et KOMM Agentuur jääks meelde ja oleks visuaalselt silma ees omandasime fondi Ailerons, mida kasutame kõrvuti klassikalise Arialiga, sotsiaalmeedias ka graafilise Playlist Script tüpograafiaga.

  • Proportsioonid. Proportsioonide paika panek on seetõttu väga oluline, et kõrvalised isikud ei paigutaks logo või ettevõtte visuaalseid elemente enda tahte järgi. Näiteks võidakse elemente liialt venitada või hoopis kitsamaks teha.

  • Taust. Logol või ka muudel visuaalsetel väljenditel on sageli enda taustavärvid või muster. Ka seda tuleb mainida, et ettevõtte visuaalseid elemente ei kasutataks ilma vastava taustata.
  • Paigutus. Logo paigutamine erinevas kontekstis võib samuti tekitada probleeme, kuna ajakirjades, ümbrikel, sotsiaalmeedias ja paljudes teistes kohtades võivad inimesed paratamatult visuaalseid elemente valesti asetada. Tuleb kindlalt määratleda, milline võib elemendi paigutus olla, kas on sobilik kasutada logo ka diagonaalselt, tagurpidi või veel mingis kolmandas asendis.
  • Pildikeel. Pilt on üks tähtsamaid osasid visuaalsest kuvandist, mistõttu tuleb ka selle puhul selgelt määratleda, kuidas ettevõtte ennast näidata tahab. Milliseid esemeid on sobilik näidata? Kus asukohtades pildid võivad tehtud olla? Kes on peamised isikud? Ning mitmed muud aspektid, mis kõik mängivad ettevõtte maine kujundamisel rolli.

KOMM Agentuuri puhul kasutame samuti ühtset pildikeelt – meie sotsiaalmeediast leiab peamiselt heledates toonides pilte, millel on näha meie töökeskkonda ja kõneisikutena meie oma töötajad. Samuti kasutame objekte, mis on kontoris või kommunikatsiooni-sotsiaalmeedia valdkonnas tavapärased, näiteks arvuti, nutitelefon või märkmik. Värvi lisame erinevate taimede-lilledega, sest need ümbritsevad meid ka igapäevaselt kodus-kontoris ning mujal.

Nagu näha on ühtne CVI üks olulisemaid aspekte, et saada enda ettevõtte kommunikatsioon toimima. Iga uue koostöö alguses käime ka kliendiga need detailid üle, et kõik toetaksid teineteist ning oleksime samal lainel. Kui järgida elementide kooskõla, siis on tunduvalt suurem tõenäosus jääda silma ka oma klassikalise kommunikatsiooniga. Korrektselt vormistatud koduleht ning ühtne visuaalne keel sotsiaalmeedias aitavad parendada igaühe mainet ning tagavad tarbija südames ettevõttele kindla koha. CVI koosneb küll väikestest detailidest, kuid ometigi mängib igaüks neist olulist rolli koostööpartnerite ja klientide peas. Veelgi tähtsam – kõik need komponendid moodustavad ühtse terviku, mis eristabki Sinu ettevõtet teistest.

Jaga, märgi ja võida – kas keelatud või “keelatud”?

Sotsiaalmeedia üks suur osa on loosimängud, kus kasutajad jaotuvad kahte leeri – inimesed, kes osalevad ja jagavad absoluutselt kõike ning teised, kes seda ei tee. Täna on auhinnamängude korraldamine sotsiaalmeedias üks viis tõsta oma nähtavust, saada juurde kaasatust ja muidugi võita uusi fänne. Küll aga soovime juhtida tähelepanu, et seda kõike saab teha ka targalt.

Sellest ajast saadik, kui Facebook Instagrami aastal 2012 omandas, on neil reeglid suhteliselt sarnased. Mingil ajahetkel paar aastat tagasi läksid ettevõtted loosimängudega liiga uljaks ja seati mitu ulmelist tingimust, mis polnud seda kõike väärt. Postitusi jagati ja inimesi märgiti (tagging – ingl k.) isegi selleks, et võita viis šokolaadi. Et see hullus oli saanud Facebook Inc suureks osaks tarbijakäitumises, lõi Facebook reeglid, et natukenegi seda ohjeldada ning keelas ära mitu üleskutset, kuid sotsiaalmeediaturundajad sellega kaasa ei läinud.

Mängud on lubatud

Paar aastat tagasi vastu võetud reeglites (loe SIIT) on selgelt kirjas, et mängud ja loosimised on lubatud, kuid hea maitse piirini. See tähendab, et teenuste ja toodete loosimine on täielikult lubatud, kuid selle võitmiseks tohivad ettevõtted tingimusteks seada vaid mõne punkti. Facebooki ja Instagrami reeglid sätestavad muuseas ka seda, et:

  • Igale loosimisele tuleb lisada tõik, et Facebook/Instagram ei sponsoreeri ning ei ole kuidagi seotud selle loosimisega;
  • Facebookile või Instagramile ei laiene kohustus ühegi osaleja ees;
  • Igale auhinnamängule peab olema juurde kirjutatud selle kestus kuupäevaliselt.

Eelmainitud teksti peab tegelikult postitama iga loosimängu teksti sisse, kuid seda teevad väga vähesed. Samuti on täiesti tervitatav, kui mängus osalemiseks peab minema ettevõtte kodulehele, seal täitma vormi osalemiseks või näiteks leidma lemmiku toote, mida siis kommentaaridesse panna. Seda ilmselt kasutatakse hilisemaks retargetingiks (ehk toodete reklaamimist internetibrauseris peale kodulehe külastust), mis ei ole iseenesest ka keelatud võte.

Jagamine ja märkimine ei ole lubatud

Küll aga ei ole lubatud need super populaarsed “Jaga (share), märgi (tag) ja võida” võtted, kus inimesed on kohustatud jagama postitust, märkima ära kommentaaridesse üks kuni sada sõpra ning alles siis võib neile naeratada loosiõnn. Kahjuks ka meie turundusinimesed kasutavad seda lahendust liigagi palju, sest teoorias on see keelatud, aga mitmekümne tuhande loosimängu kohta on ilmselt käputäis näiteid, kui ettevõttele on tehtud hoiatus, lisatud ta vastavasse black-listi või postitus on kustutatud süsteemi poolt. Niisiis, kui isegi vahetult pärast reeglite muutumist oli seda vähem, siis nüüd on turundajad läinud jälle aina julgemaks. Samuti võib juhtuda, et sotsiaalmeedia turundust tegevad inimesed on veel nii vähe valdkonnas olnud, et ilmselt ei ole olnud mahti Facebooki ega Instagrami reeglitega tutvuda ja ei tea ka kedagi, kes teaks kedagi, kelle leht on kinni pandud just selle tõttu.

Veel on keelatud Facebookis ja/või Instagramis korraldatud loosides see, et osalemiseks pead sooritama ostu. Isegi kui oled ostnud või plaanid nii teha, ei tohi olla see kuidagi seotud sotsiaalmeedia auhinnamängudega ning ost ei tohi anda osalejale mingit eelist. Oleme igapäevaselt osa sotsiaalmeediast ja kui tabad end mõttelt, et kas see on hea idee, siis kirjuta või helista meile ning üks jutuajamine sätib plussid-miinused palju paremini paika. Hea meelega kaasame ka oma plaanidesse auhinnamänge, sest need meeldivad koostööpartneritele ja omakorda nende klientidele. Head turundajad on aga need, kes mängivad reeglite järgi ning ikka võidavad. Genereeri kaasahaaravaid loosimisi, mida inimesed ise tahavad jagavad. Loo sisu sotsiaalmeediasse, mis inspireerib ning lükka käima strateegia, mida inimesed tahavad edendada koos Sinuga.