fbpx

Pressiteade – endiselt vajalik või aegunud tööriist?

Strateegiline kommunikatsioon on justkui tugev aluspind, mis aitab edukaks saada, sest teadagi ainult turunduslikult heast ideest enam ei piisa. Küll aga nõuab sedasorti vundamendi ladumine järjepidevat, proaktiivset ning avatud suhtumist kõikidesse meetmetesse. Kommunikatsiooni valdkond on aastatega kõvasti arenenud ning juurde on tulnud mitmeid uusi kanaleid, kus infot avaldada. Pressiteate populaarsus on ajaga samuti muutunud ning olgem ausad, tänase päevani on see oluline osa suhtlusest avalikkusega. Early Stages Marketing uuringust selgus, et 68% ettevõtetest, kes regulaarselt pressiteateid avaldab, märkasid brändi või toote nähtavuse suurenemist. Hea teade aitab ettevõtet mitmel moel ning kasvatab igal juhul usaldusväärsust. Küll aga on pressiteate kirjutamine ajakulukas ning kui paremaid alternatiive meediumile tekib aina rohkem, siis milleks ja kas seda üldse osana kommunikatsoonist kasutada?

Kindel viis info edastamiseks

Tuleb tõdeda, et pressiteate vajalikkus on aastatega kahanenud, ent siiani on see üks kõige kindlamaid viise olla üks samm eespool ning seetõttu on see hea viis kummutada juba eos võimalikud kuulujutud ja valed faktid. Uus info jääb tihti seisma ettevõtte sotsiaalmeediakanalitele või kodulehele ning võib juhtuda, et ei jõuta vajalike inimesteni ja soovitud kajastus jääb olemata.

Pressiteade loob olukorra, kus on võimalus läbi mõelda kogu teave, mida tahetakse jagada ning seda saab kirjutada täpselt endale sobival viisil, andmata võimalust ridade vahelt lugeda või tõde sobivaks väänata. Lisaks sellele saadetakse see tavaliselt laiali kogu soovitud sihtmeediale, mistõttu on kajastus suurem ja igal saajal täpselt ühesugune info. Kindlasti soovitame teatele lisada ka omapoolse otsekontakti, et kui saajatel peaks tekkima küsimusi, siis ka neile vastatakse ühtemoodi.

Pressiteate mitu nägu

Kõige sagedamini saadetakse teade välja, kui ettevõtel on midagi uut öelda ja see võib kõnetada laiemat avalikkust. Samuti on pressiteade vajalik tööriist ürituste korraldamisel ning aitab jõuda sihtrühmani jagades vajalikku teavet. Teisalt saab pressiteadet kasutada ka lisainformatsiooni jagamiseks või hoopis valeinfo ümberlükkamiseks. Kui mitmed rühmad inimesi on huvitatud konkreetset aspektist, siis on alati kõige lihtsam viis jagada seda läbi pressiteate – see tagab ühtse info kogu meediaruumis ja ei jäta ruumi valele infole.

Muuda pressiteade huvitavaks

Üks põhjuseid, miks pressiteate osakaal kommunikatsioonis on ajaga vähenenud, võib olla asjaolu, et tänapäeval on mitmeid alternatiive info edastamiseks. Vanasti tähendas pressiteade formaalset ülevaadet, mis annab edasi vajaliku info. Miks peaks ajakirjanik tegema loo, kui juba teksti esimese rea lõpus tahaks haigutada? Samal ajal saab ettevõtte sotsiaalmeediast välja noppida palju mahlakamid aspekte, millest uudis teha. Pressiteade ei pea olema igav ja läbinisti formaalne, ka sinna saab kirjutada informatsiooni, mis päriselt avalikkust huvitab. Kindlasti on oma roll ka kirjutajal ja agentuuril, sest igaüks ei suuda läbi sõnade vastaspoolt kõnetada. Teisalt saab palju mängida erinevate sõnade, tsitaatide ja pealkirja valikuga. Lisada tasub ka pilte, mis illustreerivad, aga on seotud teemaga ning kasvatavad uudisväärtust.

Head suhted meediaga

Ladus ning teemakohane pressiteade jääb meelde ja aitab luua kasulikke suhteid. Ajakirjanike postkasti maandub neid igapäevaselt sadu, mistõttu on oluline silma paista. Huvitav ning ka kasulik pressiteade võib tähendada pikas perspektiivis, et tulevikus on lihtsam meediakajastust saada, kui ajakirjanikust ja pressiesindajast saavad võrdväärsed partnerid. Samas on oluline aspekt ka teatav järjepidevus, sest ühest heast kirjutisest ei piisa pikaajalise suhte loomiseks. Seepärast tasubki neid regulaarselt saata, nii harjub meedia kajastama ettevõtte uudiseid just läbi soovitud vaatenurga. Selline hea suhe võib olulist rolli mängida ka kriiside korral, sest tänu oma eelnevale tööle näeb meedia ettevõtet kui potentsiaalset kõneisikut ning pöördub suurema tõenäosusega esimesena just Sinu poole kommentaari saamiseks.

Selge see, et hea pressiteate kirjutamine on oskus omaette, mis nõuab pikka kogemust. Ka Regina meenutab, et algusaegadel võis ta kirjutada seda mitu päeva, samas kui nüüd tuleb hea pressiteade tunduvalt kiiremini. Hea pressiteate üheks eelduseks on põhjalik baasinfo ning niisama igavusest kirjutatud pressiteade kaugele ei jõua. Osav kommunikatsioon algab väikestest detailidest, seega kindlasti ei tasuks seda tööriista sahtli nurka visata ja enne kaaluda läbi võimalused.

Olgu Sul vajadus pressiteate või suurema kommunikatsiooniplaani järele, abiks oleme igal juhul!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *