Kuidas LinkedInis edukalt turundada?

LinkedIn, mis loodi 2003. aastal, on ärivõrgustik ja sotsiaalmeediakeskkond, kuhu kogunenud kõige rohkem oma ala spetsialiste ning seda lausa üle terve maailma. Veebiplatvorm, mis eeskätt mõeldud tööalaste kontaktide ja suhtlusringkonna edendamiseks ning potentsiaalsete töötajate leidmiseks, on viimaste aastatega hulgaliselt populaarsust ja kasutajaid kogunud. Ent miks mitte lisaks eelnimetatule kasutada seda ka turunduslikel eesmärkidel?

LinkedIn koodab kõik ärilise tegevusega seonduva  –  FindStack andmetel kasutab LinkedIn’i tänaseks üle 690 miljoni inimese rohkem kui 200 riigist, mis loob suurepärase võimaluse oma ettevõtte tutvustamiseks. Oleme oma blogis varasemalt juba LinkedIn’ist juttu teinud, kuid täna suuname fookuse sellele, kuidas portaali oma ettevõtte turundustegevuses edukalt ära kasutada. Järgnevalt toome välja mõne mõtte, mida silmas pidada, kui soovid oma äri pildil hoida, edendada oma kohalolekut ning miks mitte teha algust tööandjaturundusega:

  • Uuenda profiili

Alusta oma ettevõtte konto profiilist ja kontrolli, et kogu info, sealhulgas kodulehe aadress oleks kuvatud, detailid korrektsed ning ajakohased. Kirjuta firmast kaasahaarav lühitutvustus, lisa profiili- ja kaanepilt. Kaanepilti soovitame aeg-ajalt ka vahetada ja lisada võimalusel oma CVI’le toetudes ka viide, kas siis logo, fondi või muul kujul.

  • Ole kursis uuendustega

Sotsiaalmeedia areneb koos ühiskonnaga ja LinkedIn ei ole seejuures mingi erand. Keskkond pakub kasutajatele ise mitmeid suurepäraseid nippe, kuidas oma lehte täiendada ning millised sammud profiilil täitmata on. Kui käid uuendustega kaasas, oled aktiivne ning sinu leht on põhjalik, suureneb ka selle nähtavus.

  • Kasuta LinkedIn Story lahendust

2020. aasta oktoobris hüppas lõpuks ka LinkedIn Story lahenduste rongile, võimaldades kasutajatel veelgi rohkem sisu jagada. Ööpäevaga aeguvad postitused on suurepärane viis lasta klientidel, koostööpartneritel ja teistel huvilistel piiluda oma ettevõtte argipäeva, mille kohta eraldi postitust luua ei soovi. Story lahendus on nähtav 24 tundi ja hetkel saab lugusid lisada vaid mobiilirakendusest.

  • Ära unusta teemaviiteid

Teemaviidete ehk hashtagide märkimine postitusele toetab selle levikut, ent neid lisades tuleb silmas pidada, et need oleksid teemasse puutuvad ja asjakohased. Meie soovitus on optimaalselt 3-5 teemaviidet. Üks suurepärane võimalus oma ettevõtte kasvatamiseks ja kogukonnatunde loomiseks, on kasutada personaalseid või ka bränditud märksõnu. Mida suurem on lehe jälgijate arv, seda laialdasemat mõju avaldab personaalse teemaviite olemasolu kaasatusele. Lisaks tasub märksõnu lisada peale postituste ka kommentaaridele, sest sotsiaalmeedias on suhtlus oma jälgijatega väga tähtis.

  • Jaga ausaid lugusid oma kogemustest

Tarbime igapäevaselt metsikus koguses infot ja olgem ausad, inimestele meeldib väga teiste eludega kursis olla. See uudishimu tasub enda kasuks tööle panna. Lugejatele meeldib sisu, millega nad saavad samastuda, mistõttu lood oma kogemustest ja katsumustest ettevõtjana võetakse jälgijate poolt reeglina hästi vastu. Killuke ausust, sotsiaalmeedia roosamanna ja edulugude kõrval, mõjub värskendavalt ja toob sind klientidele lähemale ja suurendab usaldusväärsust.

  • Kaasa ja inspireeri

Kui lugu on vahetu, sisukalt ning inspireerivalt kirjutatud, kutsub see inimesi kaasa elama ning oma mõtteid avaldama. Kusjuures FindStack on välja toonud, et LinkedIn genereerib lausa kolm korda rohkem kommentaare ja arutelusid kui Facebook.

Hea nipp on kindlasti see, et postituse algus peaks olema kaasahaarav ning nii põnevalt kirjutatud, et inimesed klikiksid kindlasti „see more“, et näha seda täies mahus. Aeg, mida inimesed sinu postituse lugemisele kulutavad, on algoritmide jaoks oluline signaal. Eriti hästi aitab lennule kaasa see, kui postitusele on lisatud visuaal, olgu selleks siis tavaline pilt või slideshow stiilis pildikarussell.

Tasub veel teada, et peale postituste avaldamist näidatakse seda esmalt väikesele testgrupile sinu kontaktide võrgustikust ning sellest, kuidas see võrgustik postitusele reageerib, sõltubki suurest selle levik.

Niisiis, tasub meeles pidada, et LinkedIn on oluline B2B ja ka B2C turunduse tööriist, mida oma strateegiatesse kaasata. Kuna aga iga hea asi võtab aega, siis ära heida meelt, kui edu ei saabu kohe – LinkedIn’i algorütmide muutmiseks kulub keskmiselt 3 kuud. Oluline on olla oma tegevuses järjepidev, sest vaid see aitab sihtidele lähemale jõuda. Kui täna kõiki neid punkte jälgida ei jõua, siis alusta järk-järgult ning aita kasvõi kord nädalas või kord kuus väikeste sammudega kaasa oma ettevõtte eduloo kirjutamisele.

Mis on SEO ja miks see kasulik on?

Veebiajastul on ringlemas tohutus koguses informatsiooni, kuidas oma koduleht ise võimalikult kiiresti leitavaks muuta. Kuidas aga selles rägastikus orienteeruda ning leitud teadmised enda kasuks tööle panna? Täna selgitame, mis peitub tähekombinatsiooni SEO taga ja kuidas just see termin internetis kohalolekut mõjutab.

SEO on digitaalse turunduse oluline osa, sest inimesed teevad igal aastal triljoneid otsinguid, et leida teavet toodete ja teenuste kohta. Otsing on sageli brändide peamine digitaalse liikluse allikas ja täiendab ka teisi turunduskanaleid. Konkurentidest parem nähtavus ning asetus otsingutulemustes võib lehe müügitulemusi oluliselt mõjutada.

SEO tuleneb inglise keelsetest sõnadest search engine optimization, mis tähendab lehe optimeerimist veebipõhiste otsingumootorite jaoks selleks, et see konkreetne koduleht näiteks Google otsingus esimeste seas välja tuleks. Mida parem on saidi nähtavus otsingutulemustes, seda tõenäolisem on, et vastavat teenust või toodet otsiv inimene just seda lehte külastab.

Mida kujutab endast lehe optimeerimine?

Website Ratingu kohaselt tehakse üle maailma Google.com keskkonnas ühe sekundi jooksul ligi 70 000 päringut. Lehe optimeerimine seob endas viis olulist aspekti:

  • Esmalt tasub analüüsida märksõnu ning välja selgitada, mis on need, millega on lehel võimalik otsingumootorites nähtav olla. Arvestada tuleks konkurentsi, otsingumahtu ja ka ostuhuvi ehk commercial intenti – seda, kui suure tõenäosusega saab märksõna otsivast inimesest sinu potentsiaalne klient.
  • Seejärel tasuks üle vaadata veebilehe sisu. Sisu peaks olema struktureeritud ja mitmekesine. Koduleht peaks kindlasti lisaks tekstile sisaldama ka visuaalseid lahendusi, mis omakorda suurendab külastaja seal viibimise aega.  Mida pikem see on, seda paremad on lehe võimalused otsingumootorites nähtavamad olla ja muidugi saad nii anda rohkem infot ka oma tegemiste kohta nii lehel viibijatele kui ka otsingumootorite algoritmidele.
  • Järgmine oluline aspekt optimeerimise puhul on teistelt lehtedelt viitamine (backlinks). Mida rohkem on teistelt veebilehtedelt sinu lehele viidatud, seda tõenäolisemalt kuvavad otsingumootorid sinu veebisaiti esimeste seas ja vastupidi. See on olnud läbi aastate üks olulisemaid aspekte, mida otsingumootorid tulemuste kuvamisel arvestavad. Küll aga ei tasu linke niisama lisada, vaid need peavad olema ka relevantsed ning toetama sisu. 
  • Lisaks sellele ei tasu unustada, et leht peab olema turvaline ning kasutajasõbralik, samuti peab korras olema veebikülje kood. Kasutajasõbralikkuse tagamiseks peaks leht olema mugav, kiirelt avanev ning ka mobiilidele optimeeritud.

Mida rohkem tingimusi eelmainitutest täidetud on, seda suurem on tõenäosus, et just sinu kodulehte kuvatakse esimeste seas ja tõstetakse esile ka nii otsingumootorites kui ka sotsiaalmeedias. Paraku täpset valemit, mille põhjal mootorid tulemusi järjestavad ei ole suutnud veel keegi välja mõelda ja nii saame meiegi anda vaid soovitusi, et ajaga kaasas käiks nii sisu kui ka lahendused. Ent mida loetavam, sisukam ja kasutajasõbralikum on leht, seda parem.

Kindlasti on võimalik kodulehte ka iseseisvalt optimeerida, ent kui oled pigem valdkonnakauge inimene, soovitame võtta appi spetsialist, kes teostab selle kiirelt, korrektselt ning valutumalt, kui ise põlve otsas pusides. Kui soovid SEO kohta veel lugeda ning end harida, siis Dreamgrow on sel teemal pikalt ja põhjalikult koos näidetega kirjutanud. Nemad on ka hea näide hästitoimivast ning edukalt optimeeritud kodulehest.

Kust leida tasuta pilkupüüdvat pildimaterjali?

Seda, et hea pilt on väärt rohkem kui tuhat sõna, teab vast igaüks. Kuid, kust selliseid visuaale leida, kui aega ja vahendeid fotograafi palkamiseks napib? Appi tulevad pildipangad ning alljärgnevalt toome välja mõned oma lemmikud, mis meid seni ei ole hätta jätnud.

Igasugune tekst, olgu siis tegemist blogipostituse, artikli või lühikese sotsiaalmeedia säutsuga, vajab enda kõrvale mingisugust visuaali. Võime julgelt kinnitada, et olgu kirjatükk nii hea kui tahes, ilma pilkupüüdva pildita ei saa see sugugi nii palju tähelepanu kui esialgu lootnud oleme. Sageli ongi just teksti kõrvale sobiva pildimaterjali leidmine see kõige keerulisem ja aeganõudvam töö.

Loomulikult leiavad paljud, et milleks kulutada aega pildipankade läbivaatamisele, kui internetist leiab sobiva lahenduse hoopis kiiremini. Selline lähenemine toob kokkuvõttes siiski rohkem kahju kui kasu, sest autoriõiguste rikkumisega võib kaasneda ka tõsine mainekahju.  

Vabavara ehk tasuta pildid on usaldusväärne lahendus, sest ei pea pead vaevama, kas autor ikka lubab oma loomingut ühe või teise teksti juures kasutada. Sellegipoolest tasub meeles pidada, et igal keskkonnal on omad reeglid, millest tuleb lähtuda. Näiteks lubavad pildipangad oma lehel olevaid visuaale kasutada turunduse ja reklaami eesmärkidel, isiklikes projektides, blogides ja veebiportaalides. Kindlasti tuleks aga pöörata tähelepanu, kas valitud pilti võib kasutada ka kommertsprojektides ehk mingisuguse toote või teenuse müügi- või kasumi saamise eesmärkidel.

Järgnevalt toome välja mõned pildipangad, mis meie igapäevatööd kõvasti lihtsustavad:

  • Unsplash – Koht, kust leiab palju pilte loodusest, linnadest ning inimestest. Piltide olemus on pigem raskekujuline ja sügav, spetsiifiliste soovide korral võid hätta jääda.
  • Canva – Ilmselt kõige populaarsem keskkond, mida enamik armastab just lihtsuse pärast. Samas peab arvestama sellega, et tasuta versioon on tasulisest kesisem ning kindlasti tuleb jälgida, et konkurent või keegi teine sinu valitud fotot juba kusagil kasutanud ei ole.
  • Pexels – Põneva sisuga pildipank, kus lisaks stiilipuhastele fotodele leidub ka mitmeid videoklippe.
  • Pixabay – Siit leiad lisaks fotodele ka vektorgraafika kujundusi ning illustratsioone.
  • Picjumbo – Võrreldes teiste pildipankadega on siin ilmselt kõige laialdasem valik erinevaid visuaale ning uusi lisatakse pea igapäevaselt. Eriti mugav on selle keskkonna puhul see, et pilte kuvatakse kollektsioonidena ja sul on võimalus valida erinevate nurkade vahel, et leida just endale sobiv võte.

Vahel harva juhtub, et pildipankadest tõesti konkreetset visuaali ei leia, kuid internetiavarustes on sobivaid omajagu. Selleks, et mitte eelpool mainitud autoriõigusi rikkuda, soovitame üritada üles otsida fotograafi ja temalt luba küsida. Nii mõnegi otsingumootoris kuvatava foto juures on ka selle autor. Nii võib juhtuda, et ei peagi oma nägemuses allahindlusi tegema.

Siinkohal rõhutame, et pildipanku ja ka fotograafide avalikku loomingut kasutades ei tohi liiga mugavaks muutuda. Näiteks pildikeskses sotsiaalmeedias paistab selline käitumismuster hästi välja ning jälgijate jaoks võib taoline kanal tunduda isikupäratuna. Samamoodi võib juhtuda, et sinu pildipangast leitud visuaal on olnud ideaalne veel ka paljude teiste silmis. Seetõttu ongi võtmeks tasakaal. See tähendab seda, et vabavara on kombineeritud teie endi või spetsiaalselt teile loodud visuaalidega.

Ja muideks alati ei ole vaja ka fotograafi palgata. Lisaks kaunitele visuaalidele on internet täis ka erinevaid õppevideosid ja koolitusi. Oskus hästi pildistada ei jookse kunagi mööda külgi maha ja võib olla ka vahva töötuba tervele tiimile. Kui fotoaparaadi haaramine siiski ei kõneta, siis tasub aastas korra või paar vaadata üle oma eelarve leidmaks vahendeid professionaali appi võtmiseks. Nii saad ainulaadse materjali, mida hiljem oma kanalites kasutada.

Kuna ettevõtte pildikeele ülesehitamine on sama keeruline kui tekstiloome, siis tasub tehtud tööle hinnangut küsida ka kolmandalt osapoolelt, kes oskab anda suuniseid nii pildipankade kasutamise osas kui ka leida sobivaid professionaale visuaale looma. Kui oled hädas, siis võta KOMM Agentuur appi – paneme koos sinu kanalid ja tekstid särama.

Milleks ettevõttele bränding?

Kui mõtleme oma kodupoe peale, siis mis esmalt meenub? Äkki see, millist värvi on nende logo, millises toonis ostukotte nad müüvad ja milline näeb välja poe nimi erinevatel lendlehtedel? Kui need asjad teile kohe silme ette tulevad, siis järelikult on ettevõte brändinguga suurepäraselt hakkama saanud.

Bränding ehk brändiloome ei ole siiski pelgalt visuaalne identiteet või logo, vaid koosneb väga erinevatest osadest, mille eesmärgiks on kaubamärk inimese teadvuses üles ehitada. Lisaks eelnimetatud visuaalse identiteedi kuvandile, millest oleme kirjutanud ka eraldi blogipostituse (otselingi leiad teksti lõpust), kuuluvad sinna alla ka sõnumikuvand, käitumismuster ja üldine kuvand. Viimase all mõistetakse näiteks seda, kas ettevõttel on tegutsemiseks olemas kõik vajalikud load. Seejuures kõik loodava kuvandi osad peavad üksteist toetama.

Bränding on seega justkui sündmuste kulg, mille käigus luuakse ettevõttele identiteet ja seda toetav kuvand või juba olemasolevat värskendatakse. Jeff Bezos, Amazoni tegevjuht on öelnud tabavalt: “Sinu bränd on see, mida teised sinust räägivad, kui sind ennast ruumis ei ole.”

Brändiloome ei ole kiire protsess, millega päeva või kahega hakkama saab. Et tulemus kõnetaks ja oleks meeldejääv, tuleb teha korralik eeltöö, mõelda läbi oma eesmärgid, väärtused, visioon. Äärmiselt oluline on meeles pidada ka oma klienti, luua persoonad (otselingi, kuidas seda teha, leiad teksti lõpust) ja vaadata asju, mitte ainult enda vaatevinklist, vaid näha ka erinevate inimeste kasutajakogemust. Selle tulemusel peaks valmima brändiraamat, kus on kirjas kõik olulised ettevõtte visuaalset identiteeti puudutavad detailid. Näiteks, millist kirjatüüpi kasutatakse, milliseid värve ettevõte eelistab ja millised on täpsed värvikoodid, logo erinevad lahendused, oluliste dokumentide põhjad, millised on ettevõtte esindused, kuidas töötajad riietuvad jne.

Kõige suurem viga, mida brändingut luues tehakse ongi see, et tervik puudub. Näiteks toidupood, kes reklaamib end kui premium ostukohta, peab arvestama sellega, et kvaliteetse ja omanäolise sortimendi pakkumise kõrval, peab ka müügisaal vastama premium nõuetele nagu ka klienditeenindus ja töötajate väljanägemine. Kuna tegemist on mahuka tööga, on omajagu ka neid ettevõtteid, kes kahtlevad selle vajalikkuses.

Miks siis ikkagi on brändiloome vajalik?

Mingi mulje jääb inimestel igast ettevõttest, millega nad kokku puutuvad, nagunii. Brändiloomeks saab seega tegelikult lugeda ka seda, kui palju ja kas üldse selle mulje kujundamisega on vaeva nähtud. Seega võib öelda, et ettevõttele mingigi brändingu loomine, on parem, kui üldse mitte midagi teha.

Põhiline põhjus selleks on tegelikult imelihtne: edukas bränding aitab oma toodet või teenust paremini müüa. Tänasel päeval, kus turg on küllastunud ja tarbijal piiramatult valikuid, mille vahel valida, on raske silma paista. Ei ole vahet, mis teenuse või tootega on tegemist, müügi pärast konkureerivad sajad ettevõtted ka meie turul ning just seetõttu on oluline konkurentidest eristuda. Kuigi teiste edukate ettevõtete väljatöötatud brändi eeskujuks sättimine võib tunduda edu võtmena, siis tegelikult ei tasu kedagi kopeerida. Unikaalne brändikuvand annab sulle konkurentsieelise, tagab klientide usalduse ja pikemas plaanis ka nende lojaalsuse. See kõik aitab saavutada ärilist edu ning lubab seada edaspidi veelgi kõrgemaid eesmärke.

Siiski on oluline rõhutada, et kuigi brändiloome sooviga pöördutakse tavaliselt sellega tegelevate agentuuride poole, algab bränding tegelikult ettevõtte juhtkonnast: nende tõekspidamistest, eesmärkidest, vaadetest. Need annavad suuna ülejäänud tegevustele.

Samamoodi ei saa agentuuri poole brändingu sooviga pöördudes arvestada, et see on justkui ühekordne tegevus. Tegelikult on tegemist pideva protsessiga, mis peaks arenema koos ettevõttega. Näiteks iga uue toote turule toomisel või ettevõtte laienemisel tuleb mõelda, kas ja kuidas see olemasoleva kuvandiga sobitub. Kuna endal võib olla keeruline selliseid otsuseid teha, siis ongi kõige õigem küsida nõu inimestelt, kes igapäevaselt firma tegevustega seotud ei ole ning oskavad anda värske hinnangu. Ka KOMM Agentuur on valmis alles alustavate või juba olemasolevate ettevõtete brändiloomesse panustama. Seega, kui vajad abi, siis sa tead, mida teha.

Lisalugemist –

https://kommagentuur.ee/2020/09/21/miks-on-cvi-oluline/

https://kommagentuur.ee/2021/07/14/mis-on-persoona-ja-miks-seda-vaja-on/

Kas ettevõtte sotsiaalmeedia kõnetab või peletab?

Sotsiaalmeediat kasutab maailmas pea 4,5 miljardit inimest ja viimasega aastaga on see number kasvanud lausa 13%. Kohalolek ettevõttena sotsiaalmeedias on täna juba osa igapäevast, mille võimalus kasutab pea iga tegutseja kodumaal.

Kuna konkurents on tihe, siis on äärmiselt oluline regulaarselt kriitilise pilguga oma avalikud kanalid ka üle vaadata. Küsige näiteks endalt, kas valitud lahendused annavad olemasolevatele või tulevastele klientidele ikka korrektse ülevaate? Kas need kõnetavad klienti või on huvitavad ainult teile endile? Kuna sageli võib enda tehtu analüüsimine olla keeruline, siis alljärgnevalt anname mõned soovitused, mida meeles pidada ja millele tähelepanu pöörata.

Leia oma kanalid.

Parem teha ühte asja korralikult kui mitut poolikult. Loomulikult oleks esindatus igal platvormil hea, kuid see suur töö. Pea meeles, et sama sisu erinevatesse kanalitesse kopeerimine ei jäta professionaalset muljet, sest nende kasutajad võivad kattuda. Kui ettevõttel on näiteks neli keskkonda, siis ei pruugi erinevate postituste loomiseks olla ööpäevas piisavalt tunde ja kui võimalust agentuuri või eraldi inimest kaasata ei ole, siis tuleks teha valikud. Kui oled sotsiaalmeedias alles oma tegutsemist alustamas, siis soovitame valida üks, äärmisel juhul kaks kanalit, millele keskenduda. Läbi aastate on Facebooki tähtsus küll kahanenud, aastal 2020 ja ka 2021 lõi trende tugevalt TikTok, ent Facebook ja ka Instagram ei ole lahkunud esiviisikust.  Seega on need kaks ideaalsed kohad, kust alustada. Pea meeles, et igas kanalis olev informatsioon peab olema aja- ja asjakohane ning andma kiiresti ülevaate ettevõtte tegemistest.

Tunne oma inimesi.

Loomulikult oleks tore jagada natuke sellest, teisest ja kolmandast, millest iga sihtrühm midagi enda jaoks leiaks. Selline teguviis suure tõenäosusega aga soovitud tulemusi ega kaasatust ei too. Seetõttu tuleb selgelt paika panna strateegia, mis kindlasti peaks sisaldama, kellele sisu luuakse. Sama tähtis on mõelda, mis on valitud kanali eesmärk ja mida külastaja sealt reeglina otsib. Eriti hea oleks, kui sotsiaalmeedia strateegias on toodud välja persoona ehk kujuteldav klient, kust tuleks ühtlasi välja ka see, milliseid sotsiaalmeediakanaleid ta kasutab, millal ja mida sealt otsib. Persoonade loomisest oleme põhjalikumalt kirjutanud aga siin. Loe läbi ja tule siis siia kindlasti tagasi või vaata persoona üle eraldi.

Sotsiaalmeedias tagab edu järjepidevus …

Sotsiaalmeedias on oluline järjepidevus, sest see mõjutab otseselt nähtavust. Lisaks tekitab mõnel nädalal mitme ja järgmistel mitte ühegi postituse tegemine segadust ka jälgijates, mis võib lõppeda nende kaotamisega. Et seda ei juhtuks, soovitame teha graafiku, kus kirjas, millistel päevadel ja aegadel kanalisse midagi uut üles paned. Loomulikult võid juba paika pandud sisu vahele teha ka lisapostitusi, kui sul on klientidele näiteks mõni ajatundlik uudis teatada. Mida pikema perioodi peale postitused ette tehakse, seda lihtsam on. Kui oled alles kanaleid loomas, siis soovitame alustada pigem vaikselt, sest, kui sa ei suuda oma tegevuses järjepidev olla, ei kanna töö ka vilja. Kuna sotsiaalmeedia kipub ettevõtte teiste probleemide lahendamise kõrval tihti ununema, siis on täna võimalus mitmetes kanalites ka valmis tehtud sisu ette ajastada.

… ja muidugi hea sisu.

Olgem ausad, järjepidevast postitamisest jälgijate poolehoiu võitmiseks siiski ei piisa. Veel on oluline, et regulaarselt ekraanidele ilmuvatel sõnumitel oleks sisu. Asjalik postitus toob lehele olulist levikut, mis toetab ka kaasatust. Seetõttu käivadki postitamise tihedus ja sisu käsikäes. Üks hea nipp on ka see, et kui sisuloomet, mis läheks korda, ei ole võimalik pikaks perioodiks ette luua, siis alusta nädalaplaanist.  Kuna inimesed on loomult uudishimulikud, siis tavapärase sisu kõrval lase inimestel aegajalt piiluda ka nii öelda kaadri taha. Samas jäta meelde, et koerad-kassid on nunnud ja lõunasöök isuäratav, ent kui need tegelikult ettevõtte kontole ei sobi, siis ei tasu neid sinna ka lisada. Sisu planeerimiseks sobib hästi näiteks Google Slides või ka Powerpoint esitlused, kus saad teksti koos loodud visuaalidega läbi kõrvutada, katsetada ning kui kogu materjal silme ees, on kergem vaadata, mis omavahel sobituda võiks.

Hoia alles oma isikupära.

Alati tasub hoida silm peal sellel, mida teised sama valdkonna ettevõtted oma kanalites teevad. Nii saad ühtlasi ülevaate sellest, millised postitused paremini levivad, milliseid kampaaniaid tehakse ning tark pöörab tähelepanu ka lahendustele, mis ei lähe lehe jälgijatele korda. Nii leiad inspiratsiooni, värskeid, aga ka originaalsemaid mõtted ja saad välja kujundada oma lähenemise. Pea aga meeles, et täpselt maha kopeerida ei tasu midagi, isegi mitte edukaid lahendusi. Visuaalide planeerimisel soovitame kasutada pildipanku, hästi sobivad selleks näiteks Unsplash, Pexels või Canva enda fotokogu. Ja kui on võimalus, siis kõige edukamad on alati originaalid ja see materjal, mille ettevõte on ise läbimõeldult loonud.

Kuigi esmapilgul tundub, et sotsiaalmeedia kanali haldamine on lihtsamast-lihtsam, siis tegelikult võib kõikide ülalnimetatud punktide täitmine muuta selle kiiresti täiskohaga tööks. Seetõttu ongi paljud ettevõtted loonud selle tarbeks eraldi ametikoha või võtnud appi agentuuri, kellel ette näidata mitmed edulood ning kes on sotsiaalmeedia keskel sirgunud. Tähtis on hoida siht silme ees ja tegutseda, sest kes ei proovi, see ei tea, mis toimib ning mis mitte.