Mõjuisikute uus amet – suunanüristajad

Sotsiaalmeedia plahvatusliku arenguga turundusmaailma liikmeks saanud mõjuisikud on siin, et jääda – reklaamida, juhtida kampaaniatele tähelepanu ja suunata. Viimastel aastatel on nende kaasamine oma meediategevustesse, olgu see siis kampaania raames või osa aastaplaanist, täiesti loogiline samm. Igal sisuloojal on persoonibränd enda jälgijaskonna ja  sihtgrupiga, kes tavaliselt esindavad teatud tarbimisharjumusi ja ostukäitumist. Uuringud, kus on luubi all tarbijakäitumine on näidanud, et sõbra (sealhulgas mõjuisiku) soovitus mõjutab ostuotsust tohutult ja sellele ei saa vastu ükski reklaam – sellele mõttele on ka suunamudimine üles ehitatud, sest inimestega ollakse juskui interneti vahendusel sõbrad, olgugi et tihti on see “sõprus” ühepoolne. Targad on tegelikult need sotsiaalmeedia turundajad, kes loovad jäävaid sõprussuhteid oma jälgijatega ja kahesuunalise kanali. 

Erinevate suunamudijate karjäär Eestis on kestnud juba mitu head aastat ja esile on hakanud kerkima kahjuks ka tõrvatilgad meepotis. Ilmselt on see suhteliselt vältimatu, vaadates praegust mõjuisikute hulka meie Instagrami-maastikul. Tõrvatilgaks on inimesed, kellega turundajad koostööd väldivad ja isikud, kes üldsuse silmis pigem brändi mainet devalveerivad ning seda mitmetel põhjustel. 

Meie maailm on piisavalt väike – kõik teavad kõiki. Ägedad koostööd levivad kiiresti, halvad näited kahjuks aga veelgi kiiremini. Kui kõrvale jätta konkreetselt seadusevastased teod, siis enamlevinud põhjused, mis mõjuisikute mainet kahjustavad on liiga rapsakad väljaütlemised, mis on internetis enda elu elama hakanud, ühiskondlikul tundlikel teemadel sõna võtmine ning oma arvamuse avaldamine valdkonnas, mida inimene ei adu või siis kõige klassikalisemad kommmentaarid välimuse, oleku või nahavärvi suunal. 

Ühe libastumise saavad kõik andeks ja hea suhtekorraldusega võivad nad isegi selle enda kasuks pöörata. Küll aga mitmekordne viha õhutamine ja vea mitte tunnistamine, viivad tihti suunamudijad turundajate “ei-aitäh” listi. Suure tõenäosusega väheneb pikapeale sellise käitumisega nende koostööde arv ning inimesed kasutavad neid meelelahutusena ja enam mitte tõsiseltvõetavate suunanäitajatena. Kahjuks laieneb kehv maine ka nende poolt promotud toodetele ja teenustele – seega soovitame alati enne oma pakkumise edastamist tausta uurida veendumaks koostöö sobivuses, seda saab teha väga lihtsasti tema kontot külastades. 

Ütleme näiteks, et bränd X valib ennast esindama suunamudija Y. Suunamudija Y on aga varasemalt korduvalt väga palju furoori põhjustanud teemadel mis oleks võinud väga vabalt olemata olla, aga ega inimesed seda ei unusta. Peale koostööd aga jäävad tarbijad alatiseks brändi X seostama mõjuisikuga, kes pigem potentsiaalseid kliente eemale peletab. 

Suunanüristamise protsess võib toimida ka teistpidi. Oletame jälle, et bränd X teeb koostööd suunamudijatega, keda on ühe brändi kohta liiga palju. Nii palju, et nende reklaami leiab absoluutselt iga mõjuisiku kanalist. Kui algselt võib see mängida ettevõtte müükides väga suurt positiivset rolli, siis peale kuueteistkümnendat koostööd ajab see enamikel juba silmi pööritama ja ei ole autentne ega ka tõsiseltvõetav. Öeldakse, et sa võid ju reklaamida maailma kõige mahlasemat virsikut, aga alati leidub inimesi, kellele lihtsalt ei maitse virsikud. Seetõttu ei ole loogiline, et kõik ettevõtmised saavad absoluutselt kõigi poolt kiidetud.

Soovitame alati enne koostööde initsieerimist õppida tundma turgu ja süveneda ka soovitud partnerite sotsiaalmeedia kanalitesse. Lisaks vaadata ka üle, kellega oldakse varasemalt koostööd teinud ja kuidas neil läinud on. Ära pelga abiväge kaasata – isegi kui see on üks telefonikõne meile. Pea ka meeles, et kõik ei saa meeldida kõigile, suhtle ausalt ka oma partneritega seoses ootustega ning kümnesse valitud sisuloojad aitavad alati hea meelega Sinul särada!

Pressiteade – endiselt vajalik või aegunud tööriist?

Strateegiline kommunikatsioon on justkui tugev aluspind, mis aitab edukaks saada, sest teadagi ainult turunduslikult heast ideest enam ei piisa. Küll aga nõuab sedasorti vundamendi ladumine järjepidevat, proaktiivset ning avatud suhtumist kõikidesse meetmetesse. Kommunikatsiooni valdkond on aastatega kõvasti arenenud ning juurde on tulnud mitmeid uusi kanaleid, kus infot avaldada. Pressiteate populaarsus on ajaga samuti muutunud ning olgem ausad, tänase päevani on see oluline osa suhtlusest avalikkusega. Hea teade aitab ettevõtet mitmel moel ning kasvatab igal juhul usaldusväärsust. Küll aga on pressiteate kirjutamine ajakulukas ning kui paremaid alternatiive meediumile tekib aina rohkem, siis milleks ja kas seda üldse osana kommunikatsoonist kasutada?

Kindel viis info edastamiseks

Tuleb tõdeda, et pressiteate vajalikkus on aastatega kahanenud, ent siiani on see üks kõige kindlamaid viise olla üks samm eespool ning seetõttu on see hea viis kummutada juba eos võimalikud kuulujutud ja valed faktid. Uus info jääb tihti seisma ettevõtte sotsiaalmeediakanalitele või kodulehele ning võib juhtuda, et ei jõuta vajalike inimesteni ja soovitud kajastus jääb olemata.

Pressiteade loob olukorra, kus on võimalus läbi mõelda kogu teave, mida tahetakse jagada ning seda saab kirjutada täpselt endale sobival viisil, andmata võimalust ridade vahelt lugeda või tõde sobivaks väänata. Lisaks sellele saadetakse see tavaliselt laiali kogu soovitud sihtmeediale, mistõttu on kajastus suurem ja igal saajal täpselt ühesugune info. Kindlasti soovitame teatele lisada ka omapoolse otsekontakti, et kui saajatel peaks tekkima küsimusi, siis ka neile vastatakse ühtemoodi.

Pressiteate mitu nägu

Kõige sagedamini saadetakse teade välja, kui ettevõtel on midagi uut öelda ja see võib kõnetada laiemat avalikkust. Samuti on pressiteade vajalik tööriist ürituste korraldamisel ning aitab jõuda sihtrühmani jagades vajalikku teavet. Teisalt saab pressiteadet kasutada ka lisainformatsiooni jagamiseks või hoopis valeinfo ümberlükkamiseks. Kui mitmed rühmad inimesi on huvitatud konkreetset aspektist, siis on alati kõige lihtsam viis jagada seda läbi pressiteate – see tagab ühtse info kogu meediaruumis ja ei jäta ruumi valele infole.

Muuda pressiteade huvitavaks

Üks põhjuseid, miks pressiteate osakaal kommunikatsioonis on ajaga vähenenud, võib olla asjaolu, et tänapäeval on mitmeid alternatiive info edastamiseks. Vanasti tähendas pressiteade formaalset ülevaadet, mis annab edasi vajaliku info. Miks peaks ajakirjanik tegema loo, kui juba teksti esimese rea lõpus tahaks haigutada? Samal ajal saab ettevõtte sotsiaalmeediast välja noppida palju mahlakamid aspekte, millest uudis teha. Pressiteade ei pea olema igav ja läbinisti formaalne, ka sinna saab kirjutada informatsiooni, mis päriselt avalikkust huvitab. Kindlasti on oma roll ka kirjutajal ja agentuuril, sest igaüks ei suuda läbi sõnade vastaspoolt kõnetada. Teisalt saab palju mängida erinevate sõnade, tsitaatide ja pealkirja valikuga. Lisada tasub ka pilte, mis illustreerivad, aga on seotud teemaga ning kasvatavad uudisväärtust.

Head suhted meediaga

Ladus ning teemakohane pressiteade jääb meelde ja aitab luua kasulikke suhteid. Ajakirjanike postkasti maandub neid igapäevaselt sadu, mistõttu on oluline silma paista. Huvitav ning ka kasulik pressiteade võib tähendada pikas perspektiivis, et tulevikus on lihtsam meediakajastust saada, kui ajakirjanikust ja pressiesindajast saavad võrdväärsed partnerid. Samas on oluline aspekt ka teatav järjepidevus, sest ühest heast kirjutisest ei piisa pikaajalise suhte loomiseks. Seepärast tasubki neid regulaarselt saata, nii harjub meedia kajastama ettevõtte uudiseid just läbi soovitud vaatenurga. Selline hea suhe võib olulist rolli mängida ka kriiside korral, sest tänu oma eelnevale tööle näeb meedia ettevõtet kui potentsiaalset kõneisikut ning pöördub suurema tõenäosusega esimesena just Sinu poole kommentaari saamiseks.

Selge see, et hea pressiteate kirjutamine on oskus omaette, mis nõuab pikka kogemust. Ka Regina meenutab, et algusaegadel võis ta kirjutada seda mitu päeva, samas kui nüüd tuleb hea pressiteade tunduvalt kiiremini. Hea pressiteate üheks eelduseks on põhjalik baasinfo ning niisama igavusest kirjutatud pressiteade kaugele ei jõua. Osav kommunikatsioon algab väikestest detailidest, seega kindlasti ei tasuks seda tööriista sahtli nurka visata ja enne kaaluda läbi võimalused.

Olgu Sul vajadus pressiteate või suurema kommunikatsiooniplaani järele, abiks oleme igal juhul!

Kommunikatsiooni- ja sotsiaalmeedia praktika KOMM Agentuuris? Jah, palun.

Praktika on hea võimalus avada enda jaoks erialane kogemus ning teha esimesed sammud karjääriredelil. Olgem ausad, selle raames peaks ja võiks ka mõtetest käia läbi, kas näed ennast tulevikus just sel alal ilma tegemas. Kommunikatsioonivaldkonnas võib praktikakoha leidmine tunduda keeruline – tudengeid on palju ning sugugi iga ettevõte ja agentuur ei ole praktikandi võtmisele mõelnud. Ometigi võib sellest kasu olla nii praktikandile kui ka tööandjale endale – usu meid. Mida tasuks koha otsimisel aga silmas pidada ning kuidas praktikaks valmistuda?

Sobiva praktikakoha otsimine

Otsi sobivat kohta aastaringselt – Kõige targem on pidevalt silmad lahti hoida ning mitte oodata viimase hetkeni, et praktikaga algust teha. Reklaam, turundus ja suhtekorraldus on tähtsad aastaringselt, seega ei tasu otsida ainult konkreetse semestri ajal. Enamus tudengeid püüab omale leida kohta just kevadel, mis muudab konkurentsi tunduvalt suuremaks, aga tasub meeles pidada, et enamus ülikoolid lubavad praktikat sooritada igal ajal.

Näita üles initsiatiivi – On vähe ettevõtteid, kes on lisanud oma plaanidesse praktikandi võtmise, ent see ei tähenda, et nad võimalusel seda ei teeks. Igal juhul tasub ise olla aktiivne ning saata kirju laiali ka nendele, kes ei ole praktika tegemise võimalust maininud. Igaüks hindab ettevõtlikkust, seega tasub initsiatiivi üles näidata. Täpselt nii võttis ka KOMM Agentuur endale sel kevadel peale pikka kaalumist esimese praktikandi ja ilma ühegi kuulutuseta saabus rohkem kui 20 sooviavaldust.

Proovi saada praktikale enda töökohta – Paljud tudengid on leidnud omale ülikooli kõrvalt töökoha, kuid ei ole maininud oma ülemusele, et otsivad ka praktika tegemise võimalust. Suure tõenäosusega oleks erialane praktika tehtav ka samas ettevõttes ning alati tasub uurida, sest EI on samuti vastus, mis viib edasi.

Praktika kindlad eesmärgid

Kommunikatsioonivaldkond on väga lai, mistõttu tuleks enne praktikat paika seada kindlad suunad. Sageli on läbiviimiseks ka piiratud aeg, seega tasuks seada konkreetsed eesmärgid, et saada maksimaalselt kasu. Koos juhendajaga tuleks paika panna kava, kuidas soovitud tulemusteni jõuda, sedasi on mõlemale osapoolele teada ka kulgemise protsess. KOMM Agentuuris pani Regina oma praktikandi Kaisaga paika kindlad sihid, mille tulemused koondati raportisse, et näha reaalset arengut.  Eesmärgid võivad ajas muutuda, aga nii on hea mõlemal poolel joonduda ning kaasata praktika tegemistesse ka reaalsed tööülesanded päris klientide ja tegemistega. Lisaks aidatavad selged eesmärgid ka praktikakoha valikul – ehk tahad agentuuris erinevate juhendajate käe all arendada mitmekülgseid oskusi või hoopis soovid spetsialiseeruda mõnele valdkonnale ning valid juhendajaks konkreetse ala juhi.

Nõrkuste ja tugevuste kaardistamine

Igal inimesel on oma tugevused ning selleks, et arendada just enda nõrku külgi, tuleks need kaardistada – juba selle tegemine näitab, kas oled valmis astuma vastu suhtekorraldusmaailmale. Kui päris töökohale kandideerides eeldatakse, et töötajal on olemas juba teatud oskused, siis praktikal võib julgelt välja tuua ka enda nõrkused – ikka selleks, et koos oma ala spetsialistidega neid lihvida. Praktika eesmärgiks on saada reaalne töökogemus, mis aitaks hiljem päris ametikohal hakkama saada ja ka praktikandi võtjal endal kohustus hoida meeles, et tegemist on hakkaja inimesega, kes alles esimesi samme astub. KOMM Agentuuri eesmärgiks oli sel korral anda eelkõige päris agentuuri kogemus, seega sai praktikant toimetada justkui assistendi vormis – saades samal ajal pidevalt tagasisidet enda tehtud töö kohta.

Praktika kui tulevane töökoht

Valiku langetamisel tasuks silmas pidada ka selle koha potentsiaali olla tulevane töökoht. Praktika protsess on koostöö kahe osapoole vahel, millest mõlemal on võimalik kasu saada. Ka ettevõtted otsivad sageli praktikante selle eesmärgiga, et koolitada neist endale sobivad töötajad. Sellepärast tasuks vaadata just selliseid kohti, kus näed ennast päriselt töötamas. Innukas ning sihikindel tegutsemine näitab tulevastele töökaaslastele, et oled väärt tiimiliige.

KOMM Agentuur ootab alati kirju, aga kindlasti lisa juurde, miks just Sina peaksid saama valituks ja võta aega, tee see kiri personaalseks. Soovi korral märgi juurde ka lingid oma profiilidele, sest Sinu personaalne kohalolek sotsiaalmeedias loob erialal lisaväärtust. Ole valmis pingutama, andma endast parim nii alguses kui ka lõpus ja isegi, kui meie teed lähevad lahku, siis tea, et oleme kõik kogemuse võrra alati rikkamad.

Soovid tulla praktikale?

KOMM Agentuuri esimene praktikant võttis omal algatusel ühendust just agentuuri pikaajalise kogemuse põhjal kommunikatsioonivallas ja peale kirjavahetust sätiti paika esimene kohtumine. Regina jaoks on oma tiimi kokku pannes hästi tähtis personaalne klapp, soov valdkonnas läbi lüüa ja võime iseseisvalt toimetada. Olenemata, et praktika sattus ajale, mil maailma tabas pandeemia, sai see edukalt sooritatud ja mõlemad pooled nägid selles võimalust õppida ning saada kasulik kogemus.

Kõik praktikad on aga erinevad ja seda on ka inimesed, just seepärast ongi tähtis teha plaane, öelda välja ausalt oma soovid ning ootused ja õppida. Teeme koos, et saada veelgi paremaks!

Miks on LinkedIn ettevõttele kasulik tööriist?

LinkedIn on suurim rahvusvaheline portaal, kus ettevõtted ja tööotsijad üksteist leiavad. Erinevalt teistest sotsiaalmeedia platvormidest, nagu Facebook või Instagram, on see eelkõige mõeldud tugeva ärivõrgustiku loomiseks ning oma ettevõtte mainekujunduseks professionaalsel tasandil. Kui tööd otsiva spetsialisti jaoks on LinkedIni kasutamine loomulik samm, siis peaksid seal olema ka ettevõtted, kes seda spetsialisti otsivad.

LinkedIn ei ole kindlasti ainult töövahendusportaal, vaid eelkõige on saanud sellest koht, kus arendada ettevõtte rahvusvahelist mainet ning luua kasulikku võrgustikku. On ütlematagi selge, et iga firma jaoks on oluline lai suhtlusringkond ning mainekad kontaktid erinevates valdkondades – üksi ärimaailmas kaugele ei jõua. Kui enamus maailmatasemel professionaale liigub sellel platvormil ning Sinu ettevõte sealt puudub, oled juba konkurentidest kümme sammu maas. Kui võtad ikka veel hoogu, siis alljärgnevalt toome välja põhjused, miks juba täna enda ettevõte LinkedInis nähtavaks teha.

Võimalus leida endale kvalifitseeritud töötajaid. Loomulikult on LinkedIn eelkõige platvorm, kust saab otsida endale uut tööjõudu spetsialistide näol ja ilmselt ainus, kus inimesed teatavad otse ja ausalt: “Otsin uusi tööalaseid väljakutseid!”. Seal liiguvad oma ala parimad ja nende hulgas ka avastamata talendid, keda ehk muidu on keeruline leida. Hea LinkedIni konto annab potentsiaalsest töötajast ülevaatliku pildi, kuna seal on kirjas eelnevad saavutused ning töökogemus. Eeliseks on veel asjaolu, et seal on võimalik jälgida inimese tegemisi – mida ta jagab, mida meeldivaks peab, keda jälgib ja teistpidi mõeldes ka töötajad otsivad ettevõtteid, kuhu kandideerida. Selleks, et kaks osapoolt omavahel kokku tuua, peavad mõlemad LinkedIn platvormil aktiivsed olema.

Loo sisu, mis kõnetab. LinkedIn annab hea võimaluse rääkida kaasa enda valdkonna oluliste teemade juures. Lisades ettevõtte profiilile artikleid, leiad mõttekaaslasi, kellest võivad saada tulevased koostööpartnerid ning samuti võimaldab keskkond arendada enda kui tööandja brändingut. Igal juhul on postituste tegemine kasulik – luues vaatajaskond, kes on ettevõtte tegemistest huvitatud. LinkedIn keskkonna võlu ongi see, et inimesi saab kõnetada üle maailma ja luua rahvusvahelist tuntust ka arvuti tagant lahkumata.

Tutvusta oma toodet või teenust. Iga ettevõtte puhul on oluline areng – pidevalt disainitakse tooteid või arendatakse uusi teenuseid. LinkedIn on platvorm, mis annab eelise iga uue asjaga välja tulemisel. Kui ettevõte on enne edukalt ennast näidanud ja loonud omale vaatajaskonna, saab ta sama kergelt tutvusta uut toodet või teenust. Võrreldes seda teiste sotsiaalmeedia platvormidega ei ole algoritmid veel LinkedIni orgaanilise sisu levikut piirama hakanud, seega on see koht, kus tasuta reklaam on veel olemas.

Eristu teistest. Esimene samm eristumise suunas on üldse oma ettevõttele LinkedIn konto luua, sest on veel suur hulk tööandjaid, kes seda avastanud ei ole. Teisalt, kui profiili detailselt ning loovalt täita, saad võimaluse teiste valdkonna tegijate hulgast silma paista. Räägi ettevõtte missioonist, väärtustest ja ideedest ning võida sellega tähelepanu. LinkedIn pakub laia tööriistade valikut, et näidata enda loovust – jaga huvitavaid fotosid, kaasahaaravaid videosid või inspireerivaid postitusi, samuti avalda arvamust ja julgusta kaastöötajaid oma ettevõttest rääkima.

Jälgi konkurentide tegemisi. Konkurents on edasiviiv jõud ja seda ka LinkedInis, kus on kaasvõitlejate profiilid vabalt nähtavad. Jälgides konkurendi tegemisi saad võrrelda ning vajadusel parandada enda võtteid. Paratamatult on konkurents tänapäeval karm, mistõttu tuleb kasutada kõiki vahendeid ja targalt. Eesmärk on positiivselt teiste seast silma paista!

Muuda ennast nähtavamaks. LinkedIn on mitmetes otsingumootorites kõrge vastavusega leht, mistõttu soodustab ettevõtte tuntust. Samuti saab sellele ise palju kaasa aidata – profiili pidev uuendamine ning postituste tegemine aitavad ettevõtet nähtavamaks muuta, tõstes seda otsingumootoris pidevalt kõrgemale.

Igaljuhul on LinkedIn nii ettevõttele kui professionaalile kasulik rakendus, mis loob uusi võimalusi. Nagu igal platvormil, on ka sellel enda head ja vead, mis muudab selle kogenematutes kätes ohtlikuks tööriistaks. Eelnimetatud tugevuste oskuslik kasutamine nõuab teadmisi, mida üleöö ei ole võimalik omandada – küll aga leiab veebist mitmeid asjalikke juhendeid, artikleid ja videoid. Kindlasti ei tasuks profiili luua ainult tegemise pärast, sest  olgem ausad, LinkedIn tahab pidevat uuendamist, et see ka reaalselt toimiks ning tabaks oma eesmärki.

KOMM Agentuur on olnud oma valdkonnas tegev pea 4 aastat, Reginal on sinna kõrvale anda 10 aastat kogemust ja usu, oskame anda nõu ning panna ka see sotsiaalmeediaplatvorm reaalselt ettevõtte kasuks tööle. KOMM Agentuuri tegemistega LinkedIn keskkonnas hoia end kursis aga klikkides SIIN.

Miks on ettevõttel vaja meediakoolitust?

Meediakoolitus

Meedia on igal pool meie ümber – ajalehtedest ning -kirjadest liikudes internetti ja sealt edasi majade seintel suurte põlevate ekraanidega ning me oleme sellega nii harjunud, et ilma on imelik. Veel mõned aastad tagasi võis meedia ja ajakirjanduse vahele tõmmata rasvase võrdusmärgi, täna aga tuleb tõde ise üles leida. Meedia meie ümber loob piiramatult võimalusi, aega on ööpäevas aga ainult 24 tundi ja targad on need, kes võtavad agentuuri appi.

Oleme alati arvamusel, et kõike mida päriselt tead ja oskad, peaksid oskama seletada ka kolmeaastasele lapsele nii, et ta saab Sinust aru. Seetõttu on kõige efektiivsem viis meediamaastikuga tutvust teha läbi koolituse, kus kogu teoreetilise seletustöö teeb ära inimene, kes on koos sellega üles kasvanud ja kuulaja ülesandeks jääb vaid küsimusi küsida, praktilisi ülesandeid lahendada. Koolitaja olemasolu ruumis võtab ära metsiku Google kasutamise vajaduse hilisemas õppeprotsessis ja kõik küsimused saavad endale vastuse. Koos ja vaheldumisi teooriat ning praktikat viljeledes saab süsteem kiiremini selgeks, kui seda ise õppides ning mõtle vaid, mida kõike üle jäänud ajaga teha saab.

Peamine soov, miks meediakoolitust planeeritakse on see, et ei jõuta enam kõigega sammu pidada ja soovitakse selgust. Samuti tahab ettevõtte juhtkond tihti teada, mida täpselt eelarvega tehakse ja kuidas see kasumlik on. Omalt poolt lisame alati oma koolitustele juurde näpunäiteid, millised on trended valdkonnas ja kas oleks hea nendega kaasa minna. Lisaboonusena käime läbi pea kõik kasutusel olevad terminid. Näiteks, mis vahe on online ja offline meedial? Lisaks on käibel väga palju lühendeid ja kui kui küsitakse:” Mis viimase kampaania PCA CTA CPC oli?”, siis oskad vastata “Ikka alla ühe euro”.

Kui klient on huvitatud, siis teeme läbi ka intervjuu, kus ettehoiatamata pannakse kaamera käima ja küsitakse kõige ebamugavamaid küsimusi. Hiljem saame tehtut analüüsida ja kõva häälega koos läbi arutleda, kuidas sellistes olukordades külma närvi säilitada ja mida kindlasti öelda ei tohi. Kõnealune harjutus arendab, ent võib tekitada ka tülisid, sest pingesituatsioonides käitume kõik erinevalt.

Ebameeldiv intervjuu

Meediakoolituse peale tasuks mõelda ka siis, kui ettevõtte turundustegevused on suures osas usaldatud agentuuri kätte või kui tahetakse kolleege kursis hoida, miks ja milleks midagi tehakse. Lisaks aitab koolitus termineid lahti seletada ning põhjendab, miks ei ole näiteks mõistlik iga ettevõtte sammu sotsiaalmeedias kajastada.

Koolitusel hallatavad teemad:

  • Mis on meedia ja mis on selle alaliigid?
  • Pressiteadete vajadus ja nende koostamine
  • Sotsiaalmeedia / Facebook ja Instagram
  • Ettevõtte töötajad sotsiaalmeedias
  • Turundus ja reklaam
  • Kriisikommunikatsioon
  • Ebameeldiv intervjuu

Iga koolitus on muidugi enda nägu ja tegu, sest juba inimesed ning ka nende teadmised on erinevad. Seega ei käsitle me igal koolitusel kõiki teemasid, vaid ikka neid, mille järgi vajadus on. Kui tundsid, et just meie saame Sind aidata või arvad, et tiimil oleks vaja teadmisi värskendada, siis ära kõhkle meile kirjutada info@kommagentuur.ee ja kommunikatsioon ei ole enam võõrsõna.