fbpx

Kas ettevõtte sotsiaalmeedia kõnetab või peletab?

Sotsiaalmeediat kasutab maailmas pea 4,5 miljardit inimest ja viimasega aastaga on see number kasvanud lausa 13%. Kohalolek ettevõttena sotsiaalmeedias on täna juba osa igapäevast, mille võimalus kasutab pea iga tegutseja kodumaal.

Kuna konkurents on tihe, siis on äärmiselt oluline regulaarselt kriitilise pilguga oma avalikud kanalid ka üle vaadata. Küsige näiteks endalt, kas valitud lahendused annavad olemasolevatele või tulevastele klientidele ikka korrektse ülevaate? Kas need kõnetavad klienti või on huvitavad ainult teile endile? Kuna sageli võib enda tehtu analüüsimine olla keeruline, siis alljärgnevalt anname mõned soovitused, mida meeles pidada ja millele tähelepanu pöörata.

Leia oma kanalid.

Parem teha ühte asja korralikult kui mitut poolikult. Loomulikult oleks esindatus igal platvormil hea, kuid see suur töö. Pea meeles, et sama sisu erinevatesse kanalitesse kopeerimine ei jäta professionaalset muljet, sest nende kasutajad võivad kattuda. Kui ettevõttel on näiteks neli keskkonda, siis ei pruugi erinevate postituste loomiseks olla ööpäevas piisavalt tunde ja kui võimalust agentuuri või eraldi inimest kaasata ei ole, siis tuleks teha valikud. Kui oled sotsiaalmeedias alles oma tegutsemist alustamas, siis soovitame valida üks, äärmisel juhul kaks kanalit, millele keskenduda. Läbi aastate on Facebooki tähtsus küll kahanenud, aastal 2020 ja ka 2021 lõi trende tugevalt TikTok, ent Facebook ja ka Instagram ei ole lahkunud esiviisikust.  Seega on need kaks ideaalsed kohad, kust alustada. Pea meeles, et igas kanalis olev informatsioon peab olema aja- ja asjakohane ning andma kiiresti ülevaate ettevõtte tegemistest.

Tunne oma inimesi.

Loomulikult oleks tore jagada natuke sellest, teisest ja kolmandast, millest iga sihtrühm midagi enda jaoks leiaks. Selline teguviis suure tõenäosusega aga soovitud tulemusi ega kaasatust ei too. Seetõttu tuleb selgelt paika panna strateegia, mis kindlasti peaks sisaldama, kellele sisu luuakse. Sama tähtis on mõelda, mis on valitud kanali eesmärk ja mida külastaja sealt reeglina otsib. Eriti hea oleks, kui sotsiaalmeedia strateegias on toodud välja persoona ehk kujuteldav klient, kust tuleks ühtlasi välja ka see, milliseid sotsiaalmeediakanaleid ta kasutab, millal ja mida sealt otsib. Persoonade loomisest oleme põhjalikumalt kirjutanud aga siin. Loe läbi ja tule siis siia kindlasti tagasi või vaata persoona üle eraldi.

Sotsiaalmeedias tagab edu järjepidevus …

Sotsiaalmeedias on oluline järjepidevus, sest see mõjutab otseselt nähtavust. Lisaks tekitab mõnel nädalal mitme ja järgmistel mitte ühegi postituse tegemine segadust ka jälgijates, mis võib lõppeda nende kaotamisega. Et seda ei juhtuks, soovitame teha graafiku, kus kirjas, millistel päevadel ja aegadel kanalisse midagi uut üles paned. Loomulikult võid juba paika pandud sisu vahele teha ka lisapostitusi, kui sul on klientidele näiteks mõni ajatundlik uudis teatada. Mida pikema perioodi peale postitused ette tehakse, seda lihtsam on. Kui oled alles kanaleid loomas, siis soovitame alustada pigem vaikselt, sest, kui sa ei suuda oma tegevuses järjepidev olla, ei kanna töö ka vilja. Kuna sotsiaalmeedia kipub ettevõtte teiste probleemide lahendamise kõrval tihti ununema, siis on täna võimalus mitmetes kanalites ka valmis tehtud sisu ette ajastada.

… ja muidugi hea sisu.

Olgem ausad, järjepidevast postitamisest jälgijate poolehoiu võitmiseks siiski ei piisa. Veel on oluline, et regulaarselt ekraanidele ilmuvatel sõnumitel oleks sisu. Asjalik postitus toob lehele olulist levikut, mis toetab ka kaasatust. Seetõttu käivadki postitamise tihedus ja sisu käsikäes. Üks hea nipp on ka see, et kui sisuloomet, mis läheks korda, ei ole võimalik pikaks perioodiks ette luua, siis alusta nädalaplaanist.  Kuna inimesed on loomult uudishimulikud, siis tavapärase sisu kõrval lase inimestel aegajalt piiluda ka nii öelda kaadri taha. Samas jäta meelde, et koerad-kassid on nunnud ja lõunasöök isuäratav, ent kui need tegelikult ettevõtte kontole ei sobi, siis ei tasu neid sinna ka lisada. Sisu planeerimiseks sobib hästi näiteks Google Slides või ka Powerpoint esitlused, kus saad teksti koos loodud visuaalidega läbi kõrvutada, katsetada ning kui kogu materjal silme ees, on kergem vaadata, mis omavahel sobituda võiks.

Hoia alles oma isikupära.

Alati tasub hoida silm peal sellel, mida teised sama valdkonna ettevõtted oma kanalites teevad. Nii saad ühtlasi ülevaate sellest, millised postitused paremini levivad, milliseid kampaaniaid tehakse ning tark pöörab tähelepanu ka lahendustele, mis ei lähe lehe jälgijatele korda. Nii leiad inspiratsiooni, värskeid, aga ka originaalsemaid mõtted ja saad välja kujundada oma lähenemise. Pea aga meeles, et täpselt maha kopeerida ei tasu midagi, isegi mitte edukaid lahendusi. Visuaalide planeerimisel soovitame kasutada pildipanku, hästi sobivad selleks näiteks Unsplash, Pexels või Canva enda fotokogu. Ja kui on võimalus, siis kõige edukamad on alati originaalid ja see materjal, mille ettevõte on ise läbimõeldult loonud.

Kuigi esmapilgul tundub, et sotsiaalmeedia kanali haldamine on lihtsamast-lihtsam, siis tegelikult võib kõikide ülalnimetatud punktide täitmine muuta selle kiiresti täiskohaga tööks. Seetõttu ongi paljud ettevõtted loonud selle tarbeks eraldi ametikoha või võtnud appi agentuuri, kellel ette näidata mitmed edulood ning kes on sotsiaalmeedia keskel sirgunud. Tähtis on hoida siht silme ees ja tegutseda, sest kes ei proovi, see ei tea, mis toimib ning mis mitte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *