fbpx

Kui persoonist saab bränd

Kui bränding oli varem termin, mis mõeldud vaid ettevõtetele, siis sotsiaalmeedia tõusuga on persoonibränd muutunud pea igapäevaseks mõisteks. Kõige enam kohtab seda mõjuisikute maailmas, kus selleks ongi isik ise.

Tegelikult on aga veebiajastul kõigil omamoodi kaubamärk. Kui oma nime Google otsingusse sisestate, mis vastu vaatab? Just see on esmamulje, mis sinust jääb – võhivõõrastele, uutele sõpradele, kuid ka potentsiaalsetele tööandjatele. Muuseas, kasutab CareerBuilderi sõnul 70% tööandjatest sotsiaalmeediat kandidaatide sõelumiseks, seega on persoonibränd täna tähtsam kui kunagi varem.

Mis on persoonibränd?

Persoonibränd on see, kuidas kommunikeerid, kes oled, mis sind eristab ja millist väärtust pakud. Või siis ka kellegi teise peas kujunenud arvamus sinust sind tundmata näiteks veebikohaloleku põhjal. See on kombinatsioon oskustest ja kogemustest, mis teevad sinust inimese, kes igapäevaselt oled. Efektiivse persoonibrändi omamine eristab sind konkurentidest ja aitab luua kahepoolset usaldust.

Isiklik kaubamärk koosneb väiksestest detailidest – alustades nimest, millega inimesteni soovid jõuda, milliseid kanaleid kasutad, millist sisu jagad ja lõpetades pildiga, milline on sinu visuaalne identiteet.

Ajastul, kus tähelepanuvõime jääb aina lühemaks, on mulje avaldamine üha olulisem ja parim viis selleks on luua meeldejääv bränd. Olgu eesmärgiks tööturul silma paista, mõjuisikuks kujuneda või enda ettevõtet edendada, siis isikliku kaubamärgi loomine on selle alus.

Kuidas luua persoonibränd?

Brändi ellukutsumine võib tunduda alguses hirmus, ent tegelikult ei ole asi nii keeruline ja kõik saavad sellega hakkama, kui vaid tahet ning motivatsiooni jätkub.

  • Tee veidike eeltööd – eesmärgid, sihtrühm ja konkurendid

Isiklik bränd peaks olema ehtne peegeldus sinust endast ja eesmärgist, kuhu jõuda soovid. Seega on oluline enne kontode loomist või edasiste sammude tegemist, võtta hetk ja mõelda detailselt, kuidas soovid end publikule näidata ning milline on siht. Kui ees on kindlad verstapostid, on juba palju lihtsam alustada tegutsemist, mis aitab soovitud tulemusteni jõuda.

Publiku tundmine on võti loomaks sisu, mis sihtrühmale meeldib ja millest ei kerita lihtsalt mööda. Ka siin tuleks hetkeks aeg maha võtta ja määratleda oma peamised jälgijad, misjärel kaardistada nende vajadustele. See aitab suhelda viisil, mis resoneerib ja ka huvi äratab. Lisaks saab oma publikut ja nende eelistusi teades valida kanalid, kus aktiivne oled. Näiteks on noorema sihtrühmaga persoonidel soovitatav kasutada TikTok platvormi, kuid natukene vanema sihtrühmaga võtta ette hoopis Facebook ja Instagram.

Lisaks vii läbi väike turu-uuring ning vaata, kes on sinu konkurendid, mida nad teevad ja kuidas seda ellu viivad. Veel viska pilk peale nende nõrkustele ja tugevustele, sest targad õpivad just teistelt. Sama eesmärgiga isiksuste, kontode ja sisu analüüsimine annab piisava ülevaate sellest, mida peab tegema, et silma paista.

  • Leia oma nišš

Üks kriitilisemaid samme eduka isikubrändi ehitamiseks on keskenduda konkreetsele nišile. Levinud arvamus, et väga spetsiifilisele turule fokusseerimine on piirav, on tegelikult ekslik. Kui proovid meeldida kõigile, riskid tegelikult sellega, et ei meeldi kellelegi. Selleks defineeri oma eripära ning keskendu sellele. Muuseas aitab väga spetsiifilise turuga tegelemine olla kindel arvamusliider ning see tõstab usaldusväärsust veelgi.

Sinu nišš võib olla ükskõik, mida soovid – kui keskendud oma kirele, leiavad ka seda jagavad mõttekaaslased sind üles. Mõned näited Eesti mõjuisikutest, kellel on tugev persoonibränd ja oma kindel valdkond tegutsemiseks:

  • Miljonineiu keskendub noorelt investeerimisele ja LHV Kasvukontole
  • Katriinm juhatab jälgijaid läbi ettevõtlusmaastiku
  • Iseloov jagab kiireid ja maitsvaid retsepte oma köögis katsetamiseks
  • Kristjanmarleen näitavad kodu renoveerimise telgitaguseid
  • Merikeminlibajeva harib kõigest, mis seotud juuksehooldusega

Kõik ülaltoodud on meie silmis ehitanud endale tugeva brändi ning seda just tänu oma spetsiifilisele fookusele. Nii on nad leidnud jälgijad, kes huvituvad kindlast teemast, usaldavad neid ning on loonud kogukonna samameelsete inimestega.

  • Loo endale visuaalne identiteet

Kuigi visuaalsest identiteedist oleme varasemalt kirjutanud ettevõtete vaatevinklist, on see oluline osa ka persoonibrändi loomisest. See aitab luua tuttavlikkust, mis omakorda viib äratuntavuse ja usaldusväärsuseni.

Oma kaubamärgi puhul on tähtis valida unikaalne värvipalett ja tüpograafia, mis esindatud nii postitustes, storydes kui ka mujal kommunikatsioonis. Kogu sotsiaalmeedia – ka liikudes erinevate platvormide vahel – peaks jätma mulje harmoonilisest tervikust.

  • Ole aktiivne

Suurim soovitus persoonibrändi edukaks loomiseks on järjekindlus. Kõik alustavad kuskilt ning nii ei tohiks lasta heidutada end sellest, kui alguses on jälgijaid, reaktsioone ja kommentaare vähe. Postita kvaliteetset sisu mitu korda nädalas või nii järjepidevalt kui suudad tempot hoida ning näed, kuidas numbrid vaikselt tõusma hakkavad.

Lisaks aktiivsele tegutsemisele sotsiaalmeedias, osale üritustel, konverentsidel, ole külaliseks podcastides ning raadiosaadetes, mis kõnetavad jne. Kui sinu valdkonnal on mõni kindel portaal või ajakiri, esinda ennast ka seal ning jaga oma arvamust ja teadmisi. Ka nendeni jõudmine võib võtta veidikene aega, kuid ole järjekindel ja miski ei ole saavutamatu!

Iga asja ehitamine võib võtta aega ja nõuda tööd, kuid edukalt tehtuna on tasuvus tohutu. Oma veebikuvand aitab luua võimalusi karjääriks ning mõnel juhul saab persoonbrändist isegi täiskohaga töö. Kui oled kõige selle peale mõelnud, kuid tunned, et üksi ei saa ja sooviksid natukene abi – kirjuta meile ning aitame sul vinge, just selle õige asja luua.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *