Ehk olete KOMM Agentuuri sotsiaalmeediast märganud, et meil on sellel kevadel lausa kaks praktikanti? Varasemalt on meie tiiva all oma oskusi lihvinud juba kolm noort talenti. Kuna nii mõnedki ettevõtted kahtlevad üliõpilaste kaasamises, siis järgnevalt jagame põhjuseid, miks meie meelest tasub seda kindlasti kaaluda.
Tihti ei ole tudengitel kooli kõrvalt aega käia erialasel tööl, kuid samas eelistatakse tööturul siiski neid, kellel on mingisugune kogemus juba olemas. Praktika annab seega ühest küljest neile vajaliku kogemuse, teisalt pakuvad nende värske maailmapilt ja ideed palju juurde ka juba kogenud spetsialistidele. Muidugi annab see ettevõtjale oma ameti kõrval võimaluse tutvustada pealekasvavale põlvkonnale oma brändi. Põhjusi on aga veel:
Praktikant toob igapäevatöösse uue hingamise. Noored vaatavad maailma hoopis teise pilguga, mida ei tasu karta. Nii võib isegi mõni pikalt vindunud probleem leida lahenduse, sest uus kolleeg näeb asju vanadest tegijatest teistmoodi.
Lisakäed on alati teretulnud. Enamasti soovivad õppurid praktikale tulla just suvel ehk siis, kui teised puhkavad. Seetõttu on see suurepärane võimalus pakkuda tudengile praktilisi kogemusi nii, et see ka ettevõttele endale kasulik on. Töö saab rohkemate inimeste vahel ära jagada ning oluliselt kiiremini tehtud, vaatamata sellele, et paljud on puhkusel.
Värsked erialased teadmised. Kuigi üliõpilased ei ole jõudnud veel oma ala spetsialistideks kasvada, on nad tänu koolile kursis kõige uuemate valdkonnatrendidega. Lisaks on nad huvitatud võtma vastu väljakutseid, millest vanemad kolleegid väga vaimustunud ei ole. Lihtne näide on sotsiaalmeediaplatvorm TikTok, mis on muutumas järjest olulisemaks turunduskanaliks, kuid millest mõni generatsioon pigem eemale hoiab.
Võimalus tulevikutalendid endale napsata. Kui teie juurde töökogemust saama tulnud tudeng osutub väga säravaks tegijaks, saab praktika järel talle tööpakkumise teha ja seeläbi ta konkurentide eest endale haarata. Ühtlasi on nad juba ettevõttes toimuvaga kursis ning jääb ära sisseelamisperiood.
Arenda oma tööandjabrändingut. Ettevõtted, kelle juurde on üliõpilased oodatud, on tõenäoliselt noorte seas ka atraktiivsemad tööandjad, mis omakorda loob organisatsioonile lisaväärtust. Samuti tekitab see tööturul konkurentsieelise ning tulevikus võib lisatööjõu leidmine olla lihtsam.
Võime öelda, et praktikantide kaasamine oma tegemistesse on KOMM Agentuuril läinud väga edukalt. Kuna kandideerijaid on palju, oleme võtnud aega, valimaks välja need, kellel näeme kõige rohkem potentsiaali ja kes meie meelest ettevõttesse kõige paremini sobituvad. Valiku tegemisel on abiks kindlasti seegi, kui eelnevalt mõelda, millised on sinu kui ettevõtte ning kandidaadi eesmärgid, mida praktika ajal soovitakse saada.
Tuleb olla üksteisega võimalikult aus ja mängida avatud kaartidega – just nii saab kujundada tulevase koostöö mõlema osapoole jaoks kasulikuks kogemuseks. Olgugi, et meie tiimil on suur pagas teadmisi ning kogemusi, on noortelt alati palju juurde õppida. Seetõttu kavatseme kindlasti jätkata praktikantide kaasamist ja soovitame soojalt proovida seda kõigile, kel vähegi võimalik.