fbpx

Jaga, märgi ja võida – kas keelatud või “keelatud”?

Sotsiaalmeedia üks suur osa on loosimängud, kus kasutajad jaotuvad kahte leeri – inimesed, kes osalevad ja jagavad absoluutselt kõike ning teised, kes seda ei tee. Täna on auhinnamängude korraldamine sotsiaalmeedias üks viis tõsta oma nähtavust, saada juurde kaasatust ja muidugi võita uusi fänne. Küll aga soovime juhtida tähelepanu, et seda kõike saab teha ka targalt.

Sellest ajast saadik, kui Facebook Instagrami aastal 2012 omandas, on neil reeglid suhteliselt sarnased. Mingil ajahetkel paar aastat tagasi läksid ettevõtted loosimängudega liiga uljaks ja seati mitu ulmelist tingimust, mis polnud seda kõike väärt. Postitusi jagati ja inimesi märgiti (tagging – ingl k.) isegi selleks, et võita viis šokolaadi. Et see hullus oli saanud Facebook Inc suureks osaks tarbijakäitumises, lõi Facebook reeglid, et natukenegi seda ohjeldada ning keelas ära mitu üleskutset, kuid sotsiaalmeediaturundajad sellega kaasa ei läinud.

Mängud on lubatud

Paar aastat tagasi vastu võetud reeglites (loe SIIT) on selgelt kirjas, et mängud ja loosimised on lubatud, kuid hea maitse piirini. See tähendab, et teenuste ja toodete loosimine on täielikult lubatud, kuid selle võitmiseks tohivad ettevõtted tingimusteks seada vaid mõne punkti. Facebooki ja Instagrami reeglid sätestavad muuseas ka seda, et:

  • Igale loosimisele tuleb lisada tõik, et Facebook/Instagram ei sponsoreeri ning ei ole kuidagi seotud selle loosimisega;
  • Facebookile või Instagramile ei laiene kohustus ühegi osaleja ees;
  • Igale auhinnamängule peab olema juurde kirjutatud selle kestus kuupäevaliselt.

Eelmainitud teksti peab tegelikult postitama iga loosimängu teksti sisse, kuid seda teevad väga vähesed. Samuti on täiesti tervitatav, kui mängus osalemiseks peab minema ettevõtte kodulehele, seal täitma vormi osalemiseks või näiteks leidma lemmiku toote, mida siis kommentaaridesse panna. Seda ilmselt kasutatakse hilisemaks retargetingiks (ehk toodete reklaamimist internetibrauseris peale kodulehe külastust), mis ei ole iseenesest ka keelatud võte.

Jagamine ja märkimine ei ole lubatud

Küll aga ei ole lubatud need super populaarsed “Jaga (share), märgi (tag) ja võida” võtted, kus inimesed on kohustatud jagama postitust, märkima ära kommentaaridesse üks kuni sada sõpra ning alles siis võib neile naeratada loosiõnn. Kahjuks ka meie turundusinimesed kasutavad seda lahendust liigagi palju, sest teoorias on see keelatud, aga mitmekümne tuhande loosimängu kohta on ilmselt käputäis näiteid, kui ettevõttele on tehtud hoiatus, lisatud ta vastavasse black-listi või postitus on kustutatud süsteemi poolt. Niisiis, kui isegi vahetult pärast reeglite muutumist oli seda vähem, siis nüüd on turundajad läinud jälle aina julgemaks. Samuti võib juhtuda, et sotsiaalmeedia turundust tegevad inimesed on veel nii vähe valdkonnas olnud, et ilmselt ei ole olnud mahti Facebooki ega Instagrami reeglitega tutvuda ja ei tea ka kedagi, kes teaks kedagi, kelle leht on kinni pandud just selle tõttu.

Veel on keelatud Facebookis ja/või Instagramis korraldatud loosides see, et osalemiseks pead sooritama ostu. Isegi kui oled ostnud või plaanid nii teha, ei tohi olla see kuidagi seotud sotsiaalmeedia auhinnamängudega ning ost ei tohi anda osalejale mingit eelist. Oleme igapäevaselt osa sotsiaalmeediast ja kui tabad end mõttelt, et kas see on hea idee, siis kirjuta või helista meile ning üks jutuajamine sätib plussid-miinused palju paremini paika. Hea meelega kaasame ka oma plaanidesse auhinnamänge, sest need meeldivad koostööpartneritele ja omakorda nende klientidele. Head turundajad on aga need, kes mängivad reeglite järgi ning ikka võidavad. Genereeri kaasahaaravaid loosimisi, mida inimesed ise tahavad jagavad. Loo sisu sotsiaalmeediasse, mis inspireerib ning lükka käima strateegia, mida inimesed tahavad edendada koos Sinuga.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *