Eesti Panga andmetel oli 2020. aastal Eestis e-kaubanduse käive 1,43 miljardit. Arvestades viimast aastat, järjest lisanduvate veebipoodide arvu ning eestlaste internetipoodides ostlemise kartuse vähenemist, on see number suure tõenäosusega edaspidi veelgi kõrgem.
Tänaseks on enamik ettevõtteid ühel või teisel viisil endale koha leidnud ka sotsiaalmeedias. Seega ei tasu imestada, et järjest suurenemas on nende brändide arv, kes on oma veebipoe sisse seadnud ka Instagrami. Selline otsus on küpsenud ilmselt tänu rakenduse märkimisväärsele populaarsusele – seda külastab igas kuus üle miljardi inimese ning 81 protsenti neist kasutab seda toodete ja teenuste leidmiseks.
Kuidas käib müük Instagramis?
Selleks on erinevad lahendused. Kõige hiljutisem uuendus lisas kasutajatele nupu, mis viib nad toodete avastamislehele. Selles sektsioonis kuvatakse isikupärastatud tooteid, mis antud kasutajale meeldida võiksid.
Et elu veelgi lihtsamaks teha, lõi Instagram võimaluse, kus ettevõtted ja brändid saavad soovijatele ostlemisvõimalust pakkuda nii, et nad rakendusest lahkuma ei peagi. Näiteks on võimalik üles laetud piltidel märgistada tooted koos hindadega ning pakkuda võimalust kohe pildile klikkides raha kulutama asuda.
Järjest populaarsemaks on muutunud Storydes „Swipe up“ ehk nii öelda üleslibistatava lingi kasutamine. Nii suunatakse inimene otse maandumislehele või ettevõtte enda kodulehele, kus ta saab Storys nähtud toodet osta. Tõsi, sellist lahendust pakub Instagram ainult kontoomanikele, kelle jälgijaskond on 10 000 või enam.
Kindlasti tasub enda kasuks tööle seadistada ka highlights funktsiooni, mis võimaldab kombineerida erinevaid Storysid, mis on profiili ülaosas pidevalt ligipääsetavad. Highlights on otsekui virtuaalse poe aken, mille läbi saavad inimesed uudistada: seega tasub sinna kindlasti valida pilte, mis ettevõtet või kaubamärki esindavad ja vaatajais huvi võiksid tekitada.
Kuidas suurendada müügi tõenäosust?
Veendu, et profiil tunduks vaatajale ühtne: sealt võiks välja paista nii brändi visuaalne identiteet kui ka postituste terviklikkus. Nii jääb mulje huvilistele enesekindlam ja professionaalsem. Kui soovid lisamõtteid, siis CVI olulisuse kohta oleme kirjutanud ka varem SIIN.
Pildikeele kõrval on oluline ka kirjastiil. Mõtle, milline on Sinu ettevõtte suhtlus ja hoia see läbi postituste sarnane, sest see aitab eelmainitud terviklikkusele kaasa.
Kindlasti tasub rääkida ettevõtte filosoofiast ja põhiväärtustest ning sellest, mis sütitab.
Täna ei saa mööda vaadata ka mõjuisikutega koostöö tegemisest, kuid selleks, et see loodetud kasu tooks, tasub neid hoolikalt valida. Kõik suure jälgijaskonnaga inimesed ei pruugi Sinu ettevõtte eesmärkide ja väärtustega kooskõlas olla. Seega enne suunamudijate kaasamist tuleb teha kõvasti eeltööd ja ettevõtte identiteet paika saada. Niinimetatud suunanüristamisest oleme samuti kirjutanud ja soovitame kindlasti lugeda, et ise apsakaid vältida.
Veel on tabava teksti ja pildiga reklaam turundaja asendamatu tööriist, mis aitab inimestel ettevõte või bränd üles leida ja seda tugevdada. Suuna inimesed ennast jälgima või ostlema. Pikemaajalise tähelepanu saamiseks tasub lasta reklaamidel joosta kauem, ent hoida pilk peal nende hooajalisusel ja ka statistikal.
Instagram on aasta-aastalt muutumas atraktiivseks platvormiks just ettevõtetele. Samas pole seal enam midagi imestada: see on ideaalne koht, kus rääkida kaasahaaravalt oma brändi lugu ning võita klientide usaldust. Hiljutised muudatused platvormi funktsioonides näitavad, et Instagram tunneb huvi ka müügivõimaluste arendamisele ning pelgalt pildi lisamise keskkonnast liigutakse pigem eemale. Mitmed soovivad selles keskkonnas läbi lüüa, kuid hea strateegia on kindlasti võimas trump.
Kui leiad, et saaksid kasu sotsiaalmeediaga seonduvatest soovitustest ja nõuannetest, siis hakka meid jälgima, sest jagame neid sageli: