Kuidas kirjutada kaasahaaravat sisu?

Oleme mitmes oma varasemas postituses puudutanud blogipidamise teemat ja arutlenud selle vajalikkuse üle. Kuidas aga kirjutada sinna sisu, mis kõnetaks ja veelgi enam, oleks kaasahaarav erinevatele sihtrühmadele ning seda võimalikult paljudes kanalites?

Planeerimine on edu võti. Enne kirjutama asumist on oluline teha põhjalik eeltöö, sest just nii jõuad sisuka tekstini. Tähtis on ka tutvuda infoga, mida sel teemal juba varem kirjutatud, mis sinu mõtteid toetaksid või muudaksid su teksti veelgi tuumakamaks. Et konkurentidest eristuda tasub kindlasti vaadata ka, mida nemad antud teemal oma kodulehel või sotsiaalmeedias kirjutanud on, kuid meeles tuleb hoida, et sinu kirjutatu peaks olema isikupärane ja originaalne, mitte sõna-sõnalt kellegi teise pealt maha kirjutatud.

Haara lugejat kohe alguses

Nutiajastul maadleme ilmselt kõik keskendumisraskustega, info üleküllus on meeletu ja raske on inimesi köita. Seetõttu on äärmiselt oluline, et pealkiri koos sissejuhatusega tekitaksid lugejas koheselt huvi. Sissejuhatus peaks olema piisavalt informatiivne ning kajastama kirjutatavat teemat. Seejuures pea meeles, et sissejuhatus peaks olema ka võimalikult üürike ja ideaalis moodustuma ainult kahest-kolmest lausest. Pealkirjaks leia tekstist kõige olulisem mõte või märksõnad, mis ärataksid tähelepanu ning pane need lühidalt, ent tabavalt kirja.

Kuna pealkirja ja sissejuhatava lõigu kirjutamine on tekstiloome juures üks kõige keerulisemaid asju, siis soovitatakse need jätta ka kõige viimaseks. Nii on sul kirjutatust selge ülevaade ning juhtlõiku koos pealkirjaga ka oluliselt lihtsam välja mõelda.

Uudisväärtus

Teemade valikul soovitame lähtuda sellest, mis sind ennast huvitab, on ajakohane ja millest valdkonnas hetkel palju räägitakse. Alati võid end ka lugeja rolli panna ja luua sisu, mis võiks teistele meeldida. Sellisel juhul võib aga juhtuda, et kirjutatust paistab selgelt välja, et teema sind ennast ei kõneta.  

Sisukamaks aitab teksti muuta faktide ja viidete lisamine, mis omakorda annab kinnitust, et oled teemaga kursis ning mõjud usaldusväärselt.

Kui teemat on raske valida, siis võib abiks olla ka sinu persoona, mis aitab jälgijaid tundma õppida ning avab, mis neile huvi pakub.

Ülesehitus on oluline

Kirjutamise puhul on oluline teksti sujuvus ja ka üleminekud alateemade juures. Tekst peaks olema seotud, iga lõik toetama sissejuhatust ning liikuma teemas edasi. Oluline on ka see, et sisu ei jääks heietama ning jõuaks kiiresti mõtteni, mida on vaja edasi anda. Lugeja on avanud kirjutise otsimaks vastuseid, uusi mõtteid või midagi muud huvipakkuvat. Hea nipp teksti loetavamaks muutmise puhul on kasutada pilte, nii haarab silm seda paremini ning õigesti valitud visuaalid aitavad mõtteid ka paremini esile tuua. 

Õige pikkus

Jälgi teksti pikkust, sest see ei tohiks olla lohisevalt pikk ega ka liiga lühike. Kui sotsiaalmeedia postitused on enamasti napisõnalised, sest seal on inimeste tähelepanu hajuvam ning pikalt ühele postitusele aega ei raisata, siis blogipostitust kirjutades võiks arvestada keskmiselt 3000-3500 tähemärgiga. See võimaldab teemat laiemalt lahata, kuid ei väsita seejuures lugejat.

Tagasiside

Öeldakse ju küll, et oma silm on kuningas, ent mõnikord on kaks pead ikka kaks pead. Kui oled kirjutise valmis saanud, lase kolleegil see üle lugeda – ehk on tal anda mõni soovitus või idee, kuidas seda veelgi paremaks muuta. Samuti kipume ise sõnakordusi ja kirjavigu mitte märkama. Võib juhtuda, et teisel silmapaaril on teemast hoopis oma nägemus, mis jällegi aitab sisu erinevatele sihtgruppidele põnevamaks muuta. Reaalsus on aga see, et üks tekst ei saa kõnetada kõiki inimesi, ent kasutades meie läbiproovitud nippe ja nõuandeid saad anda endast parima loomaks sisu, millest noppeid oleks põnev lugeda kõigil.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *